Centenars de ciutadans s'han adherit al llarg dels últims dies a la campanya #novullpagar, que consisteix en negar-se a pagar els peatges catalans, com a senyal de protesta pel greuge que suposa la ràtio d'autopistes de pagament que hi ha a Catalunya respecte la resta de l'Estat. Aquesta campanya compta amb el suport de Solidaritat Catalana per la Independència i d'Esquerra Republicana de Catalunya.
Amb motiu de la negativa d'alguns conductors a pagar peatges, el Govern ha informat en una nota de premsa que ha de garantir el compliment de la legalitat i informa que la negativa de pagar el peatge és una infracció prevista en el Reglament General de Circulació que té una sanció de mínim 100 euros.
"Catalunya és un país que pateix un dèficit històric d'inversions per part de l'Estat", afirma el Govern al comunicat, que continua dient que part d'aquest dèficit s'ha hagut de solucionar a través de la construcció d'autopistes de pagament, cosa que ha comportat un gran greuge comparatiu amb altres territoris de l'Estat. De fet, amb 632 km Catalunya és el territori de l'Estat amb més vies de peatge. Això significa que la meitat de vies de gran capacitat són de pagament. En canvi, només el 18% de les vies de gran capacitat de tot l'Estat són de pagament.
Per solucionar aquest greuge, el govern, conjuntament amb institucions polítiques, partits i societat civil, disposa del grup de treball de peatges, que és el fòrum on es prenen totes les iniciatives conjuntes que tenen a veure amb el rescat selectiu de peatges, les bonificacions i els canvis tarifaris. El govern ha adoptat ja mesures per tendir cap a l'homogeneïtzació de peatges. En aquest moment, les bonificacions que s'apliquen a tots els peatges de Catalunya es regeixen per un mateix criteri. Com a condició general, s'apliquen bonificacions per recurrència o mobilitat obligada, alta ocupació de vehicles i eficiència energètica.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics