El TSJC ha emès cinc interlocutòries de famílies diferents que reclamaven el compliment de mesures cautelars acordades pels tribunals perquè els seus fills fossin atesos en castellà, però sense estar separats de la resta d'alumnes. La Generalitat havia recorregut contra les mesures cautelars i ara el TSJC les ha confirmat.
En la interlocutòria, el tribunal té en compte les respostes de les escoles explicant el seu model lingüístic. En alguns casos, admet el tribunal, la proporció de castellà és raonable, però en altres només es fan assignatures com plàstica en castellà, a part de la de llengua castellana.
Per això, obliga els directors dels centres a canviar el model lingüístic per poder atendre els alumnes que ho demanin "juntament amb els seus condeixebles". Això suposa que no es podrà separar els alumnes que demanin classes en castellà ni se'ls podrà atendre individualment, com es feia fins ara, i també suposa que només es facin en castellà les classes en l'aula on hi hagi aquell alumne. A més, diu que la classe en castellà ha de ser d'una matèria troncal o anàloga, com matemàtiques, geografia i història o coneixement del medi natural, fins a arribar al 25% de l'horari lectiu setmanal, o sigui unes sis o set hores a la setmana.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics