El grup municipal de Ciutadans (C's) a l'Ajuntament de Reus presentarà al plenari d'aquest dijous una moció que proposa l'obertura d'una línia telefònica d'atenció al ciutadà a través de la qual els reusencs puguin advertir el consistori d'incidències detectades a la via pública, mitjançant l'aplicació WhatsApp. El portaveu de C's, Juan Carlos Sánchez, ha argumentat que, amb aquest nou servei, "s'agilitzarien les comunicacions entre els ciutadans i l'Ajuntament", alhora que "es podrien solucionar amb més immediatesa aquestes incidències".
Sánchez ha concretat que la moció proposa que aquesta línia telefònica sigui gestionada per la Regidoria de Participació Ciutadana, que "després derivaria cada incidència a l'àrea a què pertanyi". També es demana que estigui oberta tot el dia per a la recepció de missatges i que es fixi un horari de resposta als ciutadans que coincideixi amb el de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
D'altra banda, el portaveu ha explicat que C's també portarà al plenari una moció que demana la revisió i l'actualització del Pla d'Accessibilitat Universal de la ciutat de Reus, elaborat el 2002, que tingui per objectiu "la total supressió de barreres arquitectòniques i comunicatives i, per tant, la plena integració de tots els ciutadans amb discapacitat o mobilitat reduïda".
Segons Sánchez, aquesta actualització servirà per "fer un inventari i una planificació de totes les millores en accessibilitat que s'han de fer als edificis i espais de titularitat municipal de la nostra ciutat". La moció també demana que el pla estigui revisat i actualitzat abans de finals del 2017 i que sigui inclòs dins del Pla de Mobilitat Urbana de Reus.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics