Dimarts, 13 d'Agost de 2024

La URV obre les portes a estudiants de secundària per fomentar l’interès de les noies per l’enginyeria

Les enginyeries tenen una proporció de noies molt inferior a la dels nois

15 de Febrer de 2017, per ACN
  • Dues noies participen en un dels tallers de la jornada de portes obertes 'Girls Day' a la URV

    ACN

Un centenar d’estudiants de secundària han participat aquest dimarts en la jornada del ‘Girls Day’ de la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona. La trobada de portes obertes a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), que està promoguda per l’Observatori de la Igualtat, vol fomentar l’interès per l’enginyeria entre les noies, ja que aquest és l’àmbit de coneixement amb una menor proporció d’alumnes dones. Per exemple, la matrícula de nou accés a l’ETSE aquest curs 2016-17 està formada en el 12,31% per noies i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), les noies representen el 25,35%.

Les alumnes, acompanyades pels seus professors, han pogut veure com és la professió d’enginyera. Els han explicat quines són les titulacions que poden cursar a la URV; han visitat el campus guiades per professores investigadores, han experimentat en tallers de les diferents enginyeries i han sentit el testimoni d’exalumnes, i avui professionals, sobre la seva feina.

Després de l’exposició sobre els ensenyaments que imparteixen els dos centres, han participat en set tallers diferents. També ha tingut lloc una la taula rodona sobre ‘El món laboral des del punt de vista de dones enginyeres’.

La segona jornada del Girls’ Day es farà el dia 1 de març. En total, a l’edició 2017 del Girls’ Day assistiran 200 alumnes de 22 centres de secundària de la demarcació de Tarragona.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges