Aquest dimarts fa un any de la presentació d’una iniciativa turística pionera, com és la Ruta del Vermut de Reus. En aquest context, el projecte s’amplia, i neixen les noves escapades d’allotjament cultural que formen part de la nova 'Ruta del Modernisme'; són nou paquets d’estada relacionats cultural i turísticament amb el vermut com a producte central, on cada cap de setmana hi haurà disponible una experiència diferent, i que es sumen a les nou activitats amb les quals ja comptava la Ruta del vermut. Aquesta projecte, que compta amb vuit marques de vermut, "tres més que l’any passat", i amb la col·laboració de tres empreses turístiques, "una més que el 2017", ha matisat la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, “ha gaudit d’una forta participació del sector privat juntament amb l’administració”.
Així doncs, la ruta del Vermut presenta com a novetat, a més d’una "major participació empresarial" i en nombre de vermuts, un nou espai a la pàgina web de Reus Promoció on s’il·lustren i es contextualitzen les activitats que ja es feien de la Ruta del Vermut, que inclouen tres tastos a tallers productors de vermut , dues visites guiades a establiments vinculats al vermut i quatre rutes dinamitzades amb un rerefons cultural, juntament amb els nou diferents paquets d'estada, ha explicat la regidora, “amb l’objectiu de potenciar el vermut com a producte de referència de Reus i potenciar l’enoturisme, i així, els allotjaments als hotels de la ciutat”, ha assegurat la regidora.
Per aquest any, el projecte s’ha vist ampliat i ha comptat amb la participació dels sis hotels de Reus, dels quals el seu representant ha expressat la seva satisfacció i confiança d’aquesta iniciativa que de ben segur afavorirà les estades a la ciutat, “així com una millora de les ofertes turístiques a la ciutat”, ha recalcat el director de l’hotel Reus Parc, Magdaleno Pareja.
Escapades a la 'Ruta del Vermut de Reus'
Aquests nou diferents paquets d’estada amb "vocació cultural", combinen l'allotjament als hotels de la ciutat amb la realització d'experiències que es dirigeixen a públic de proximitat, amb previsions d’ampliar-lo, ha assegurat el representant dels productors de vermut, Carles Prats. “Les escapades van dirigides principalment al públic català, però també hem tingut visitants de l’Estat Espanyol; Castelló i Madrid són dos llocs rellevants de visitants, i de l’estranger, els Estats Units, tot i que amb una presència incipient”, ha manifestat Prats. Es tracta, doncs, d’una oferta turística amb nou escapades diferents, a partir de 60 euros, totes lligades amb la polsera ‘Visit Reus’, que permeten la visita a cinc espais patrimonials de la ciutat.
Tot i així, les propostes són diverses i adreçades a perfils de tot tipus, i conformen una “proposta única, singular, cultural”, ha explicat la gerent de l’Agència Reus Promoció, Marta Vilalta, “que situa Reus com a capital del vermut a Catalunya i com una ciutat pionera en la creació de productes turístics al voltant del vermut” ha sentenciat el representant.
Prats, ha expressat que espera que aquesta activitat, que creix any rere any, vagi a més, ja que “estem en fase de rodatge encara”. "Estem buscant fidelitzar el públic del vermut”, ha assegurat. Al primer any, l’activitat va comptar amb la participació, de més d'un miler de persones, i “esperem que aquest any en puguin ser mes”, ha conclòs.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics