Diumenge, 03 de Novembre de 2024

L'escola Marià Fortuny de Reus preveu rebre fins a un 80% de les sol·licituds al centre perquè són famílies vulnerables

El centres educatius es preparen per acollir la preinscripció escolar presencial a partir de dimarts

14 de Maig de 2020, per ACN
  • L'equip docent del centre es prepara per a la setmana que ve

    ACN

Els centres escolars estan preparant les seves instal·lacions per adaptar-se a les mesures de seguretat i higiene necessàries per acollir la preinscripció escolar presencialment a partir del proper dimarts. Aquest és el cas de l'escola Marià Fortuny de Reus, que aquest dijous organitzava els espais i habilitava els materials de protecció facilitats pel departament d'Educació. La seva directora, Núria Sabaté, ha explicat a l'ACN que són un centre d'alta complexitat i calculen rebre entre un 70% i un 80% de les sol·licituds presencials. Per fer-ho, hi haurà d'anar una única persona, seguir un circuit d'entrada i sortida i utilitzar elements de protecció, també mampares. Aquest centre ja té 16 cites prèvies per a la setmana vinent. El procés de preinscripció escolar va començar aquest dimecres de manera telemàtica i s'allargarà fins al 22 de maig.

A partir del dimarts 19 de maig, però, les famílies que no ho puguin fer a distància podran dirigir-se a les escoles a realitzar el tràmit, demanant cita prèvia. Per aquest motiu, les escoles es preparen aquests dies per tenir-ho tot a punt i garantir les mesures de seguretat davant de la covid-19. Un exemple és el centre Marià Fortuny de Reus, on membres de l'equip directiu s'afanyaven aquest matí a enllestir l'espai. Els docents han col·locat una taula en una de les entrades del centre amb gel desinfectant, una caixa de guants i un cartell explicatiu sobre les normes d'higiene.

Les famílies abans d'entrar-hi hauran de netejar-se les mans i posar-se una mascareta (que també els oferirà l'escola, si no en tenen) per fer els tràmits de la preinscripció. La directora del centre educatiu ha explicat que han dissenyat un circuit perquè els pares entrin per una porta i en surtin per l'altra. Han programat les visites cada 10 minuts i només permetran l'entrada d'una sola persona. "Quan acabin el procés sortiran per una altra porta on tindran una paperera per llençar els guants, mascaretes i per desinfectar-se una altra vegada. No volem que hi hagi cap possibilitat de contagi o infecció, ha de ser el més net possible", ha subratllat Sabaté.

Aquest centre és de màxima complexitat i això suposa que el gruix de les famílies optin per prescriure's de forma presencial, ja que moltes tenen dificultats a l'hora de fer els tràmits telemàticament, perquè no dominen l'idioma o bé perquè no disposen de dispositius. De fet, la directora ha assenyalat que el professorat està resolent molts dubtes via telefònica i acompanyant les famílies en el procés. "Intentarem facilitar que ho facin telemàticament, tot i que la dinàmica és que un gran volum ho farà de forma presencial", ha assegurat. L'escola està pendent de rebre la resta de material de protecció, com ara unes 200 mascaretes, una mampara i una pantalla protectora.

Sense jornades de portes obertes per ensenyar el projecte educatiu

Des de l'equip directiu lamenten que no hagin pogut ensenyar l'escola ni explicar el projecte educatiu tal com ho haguessin fet amb les jornades de portes obertes. Tot i que l'han mostrat de forma virtual, la jornada es va centrar més a resoldre dubtes sobre la preinscripció que no pas a parlar sobre el projecte educatiu, segons Sabaté. "Creiem que els va arribar a molts, però se'ns van connectar pocs. És molt diferent sense veure i viure el centre. Esperem que l'any vinent hi hagi normalitat per poder explicar-lo, perquè volem començar a revertir la matrícula a partir d'un projecte súper potent", ha destacat la responsable del centre.

Pel que fa a la gestió del tercer trimestre, els mestres d'aquesta escola han afirmat que al començament es connectaven pocs alumnes per fer les tasques escolars. Ara, amb els recursos facilitats pel departament d'Educació i l'Ajuntament de Reus, la majoria dels estudiants poden seguir el curs. "La primera setmana i mitja ens vam trobar molta gent desconnectada, que no tenien dispositius o que feien ús del mòbil del pare, els quals es quedaven sense dades. Va ser molt complex", ha sostingut la Sabaté. Quan al retorn del curs, els docents treballen amb un pla de retrobament almenys amb els alumnes que acaben l'etapa educativa al centre. Segons Sabaté, l'objectiu és que els infants puguin compartir i explicar les vivències per tal de treballar la part més emocional abans de tornar a reforçar els continguts educatius.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  15 de Maig de 2020

Un tema ignorat!

Davant l'allau de noticies que es publiquen, i sempre contrasto, crec que cal parlar de la 'División de Emergencias Consulares, a la qual he pogut accedir per necessitat, on indiquen de forma eficaç i ràpida que podem fer per solucionar certs problemes. Hi ha moltes persones que no saben que fer: si us plau parleu-ne!