Pimec ha quantificat en un 60% el percentatge de reserves del sector turístic anul·lades a Catalunya pel coronavirus. Així es desprèn d'una enquesta sobre l'impacte de la pandèmia que ha presentat la patronal, en què també concreta que a les comarques de Barcelona l'índex d'anul·lacions ha estat d'un 48%, mentre que a la de Girona d'un 58% i a la de Tarragona d'un 62%. Segons el secretari general de Pimec, Antonio Cañete, el turisme està patint "el pitjor escenari" des de l'inici de la pandèmia ja que els rebrots han coincidit amb l'estiu i sense que les empreses puguin comptat amb els mecanismes vigents durant l'estat d'alarma.
Les previsions apunten que l'activitat es reduirà al 32% a l'agost després que al juliol hagi estat del 46%. Segons el gerent de l'Àrea institucional de Pimec, Ángel Hermosilla, ha explicat que els hotels han tingut un 39% d'activitat al juliol i a l'agost baixarà al 31%, mentre que en els restaurants ha estat del 60% al juliol i es reduirà al 20%, d'acord amb l'enquesta.
Es tracta, ha afegit, dels tipus d'establiments que més pateixen un retrocés en l'activitat i que més ocupació generen. Pel que fa l'evolució dels turistes estrangers, després que a l'abril i al maig no n'arribés cap, al junt es va produir l'arribada de 135.500, que va pujar a 1,1 milions de turistes estrangers al juliol i amb una previsió de baixada de fins a 755.000 a l'agost. Per això, estima que la pèrdua d'ingressos serà de 10.300 milions d'euros fins a l'agost.
Per la seva banda, la presidenta de Pimec Turisme, Isabel Galobardes, ha demanat l'ampliació dels ERTO tan en temps i bonificacions, destinar el 25% dels diners que rebrà l'Estat al sector i ampliar el període de carència i de retorn els crèdits avalats per l'ICO. També considera necessàries mesures com una reducció de l’IVA al 4% al sector, un Pacte de País per consensuar les estratègies per fer front als efectes de la Covid-19 i la posada en marxa del Pla Impulsor del Sector Turístic.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics