Dimecres, 18 de Setembre de 2024

Aparcament del Carrilet, sí o sí

10 d'Agost de 2010, per Manuel-Cruz Matute

Quina manera d'informar, quina manera de mentir!

Voldria donar a conèixer com es du a terme el tema del pàrquing del Carrilet. La qüestió s'esdevé al mes de gener del 2010, passat Reis, quan els veïns s'assabenten de la construcció de l'aparcament pels mitjans de comunicació. Els recomano la consulta de l'hemeroteca de Reus Digital, del Camp, Diari de Tarragona,… Això és una comèdia com no s'ha vist mai!

El dia 19 de març d'aquest any comencen, segons els responsables municipals, la preparació de les obres: tal·la d'arbres, aixecament de voreres per ubicar-hi els serveis d'aigua, gas, electricitat, etc. Durant aquest periple de gener fins a mitjan març, els veïns del Carrilet creen una Plataforma en defensa del Carrilet, amb assemblees, reunions amb els presidents dels edificis afectatsper les obres…, rodes de premsa, resposta de l'ajuntament (recomano de consultar, novamnet, les hemeroteques abans esmentades). Tot això es fa per poder dialogar amb l'Ajuntament de Reus, consensuar els possibles problemes i buscar-hi solucions. Negativa per part dels polítics i mantenen que els portaveus serà l'Associació de Veïns, la qual veta la Plataforma de formar part d'una comissió que es nomena en un ple municipal. S'han presentat al·legacions en tots els estaments oficilas que tenen poder de decisió. S'han vulnerat els nterminis de procediment administratiu i tan sols s'han rebut respostes laxes. A data d'avui encara estem esperant que ens respongui el Departament d'Habitatge de la Generalitat. Fins a mitjan maig no s'aprova definitivament el projecte final d'obra, però això sí, l'empresa Tauicesa, mostra el seu anagrama des de maç, que va fent treballs, i les obres segueixen sense aturar-se.

Quina manera de sofrir!

Estem al mes d'agost i han passat gairebé cinc mesoso llargs. Durant aquest temps els veïns hem sofert l'obra en aspectes com molt de soroll, quatre accidents com escapaments de gas, diversos talls d'aigua i d'electicitat, brutícia, pols, caigudes de persones amb trencaments de braç inclòs i d'altres de menor gravetat, elevació de temperatura a causa del tancat, que actua com una pantalla per on no hi circula l'aire a l'estiu, diversos atracaments, olors insuportables per rebentaments de canalitzacions de les aigües fecals: inundació de l'habitació de comptadors de l'aigua en el número 38 i part del pàrquing inundat amb olors nauseabunds, embussaments de la mateixa canalització a l'alçada del número 32, amb olors que afecten el veïnat (això s'ha denunciat als responsables de les obres), senyalització de l'obra escassa que confon al vianant, estretors en els espais de les tanques per a desplaçaments de persones, sobretot minusvàlids. S'ha demanat diverses vegades a l'ajuntament que reforci el serveui de neteja i la seguretat, que s'eximeixin o redueixin les taxes municipals als comerciants, incloent en el document 556 firmes entre veïns i comerciants de la zona. Ni una cosa ni l'altra, ens ignoren per complet. Només ens volen per pagar impostos i com més, millor. Per això, una vegada més demanem als representants de l'Associació la seva dimissió per incompetència, sense cap sensibilitat cap als veïns i els seus problemes, sense saber gestionar el temps ni els fets.

Quina manera d'elegir!

Ara, en les rotllanes, quan als veïns se'ls demana si coneixen què és la percepció de l'espai i el sentit que té el pàrquing per al barri en si i per a la ciutat de Reus , en general, la resposta és que no ho entenen! La percepció de l'espai en una ciutat és vital (hi ha una estreta vinculació entre imatges mentals i el grau d'identificació de les persones amb la ciutat). Hi ha símbols que donen als sentits una orientació de la situació. A tall d'exemple, el campanar de la Prioral de Sant Pere, la plaça de Prim, i molts d'altres que podríem esmentar. A cent metres escassos, a l'avinguda del Carrilet, al carrer de Ramón J.Sénder cantonada amb l'avinguda de Pere el Cerimoniós, just al costat de la SETA, si algú se situa en aquest punt i observa en atenció, veu el campanar de la Prioral,un punt d'orientació per al turista, les persones que ens visiten, etc. Tenen la percepció de trobar-se a un pas del centre de la ciutat, fet que a l'avinguda del Carrilet, el punt d'orientació no se sap ben bé quin és.

Les preguntes que em faig, ara i abans, són les següents: s'ha elegit bé l'espai de la ubicació del,pàrquing? Té sentit la seva construcció per apropar més el visitant al centre de la ciutat? Quina vida es donarà a l'avinguda del Carrilet una vegada construït l'aparcament? I el comerç? Què se'n farà del carrer de l'escultor Rocamora, que és un espai de connexió amb l'avinguda, l'estació d'autobusos i el Mercat del Carrilet? M'agradaria que algun repsonsable en contestés argumentant amb sentit comú a les meves preguntes, ja que, com a unservidor, som vora un miler de persones que estem encara dient que no té sentit el pàrquing en qüestió.

Quina manera de planificar!

Finalitzo aquest article per demanar als veïns que es pronunciïn, que no es resignin, que siguin valents en denunciar tots els aspectes que ens estan produint les obres. També que es comportin cívicament. Alerta, quan s'hagin acabat , ens diran que han quedat molt boniques! No ens ha valgut ni un cèntim, als veïns, i s'ha remodelat un espai que requeria una modernització… Senyors, també es poden fer obres sense fer pagar els veïns. Com? Els plans de dinamització estatals , europeus, etc. Per això tenim un ajuntament i per això hi som, els veïns, per a què se'ns consulti I participem en la presa de decisions. A més, el que urbanitza, paga. Les obres, si són necessàries es faran, però poden fer-se millor i en consens. Encara tenim espais en el barri per fer més places de pàrquing: l'estació d'autobusos, el Mercat del Carrilet, Mas Iglésias, la SEAT, el pàrquing del senyor Colom (aquestes dues últimes mitjançant negociació amb els propietaris), amb capacitat per instal·lar: pàrquing, pisos i una seu per al Centre Cívic, ja que només té dues oficines. Prenguin nota: senyors polítics, que encara no en poden treure suc. Reus necessita més places d'aparcament o no! I si no són capaços de tenir idees, si us plau, pleguin i deixin pas a les nove sgeneracions. El dia 29 de juliol, els alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Reus, en alguns dels seus estudis suggereixen la possibilitat de fer un pàrquing en el Mercat del Carrilet, habitatge,… (consultin Reus Digital).

Manuel-Cruz Matute Mendizábal és portaveu de la Plataforma en Defensa del Carrilet i enginyer Tècnic Industrial.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Indignat  10 d'Agost de 2010

I els arbres, que?

Lo de la tal.la dels arbres del carrilet, de forma salvatge i indiscriminada, no té nom.
els arbres eren l'alegria del passeig, eren el petit pulmó i sobretot, lloc d'ombra, frescor i conversa dels veins.
Enlloc de la tal.la es podrien haver trasplantat.

Reportatges