La plataforma RESCAP-2, que agrupa diferents entitats i formacions polítiques garriguenques i de la Conca de Barberà, considera una solució "parcial i confosa" desviar només el trànsit de vehicles privats garriguencs de l'N-240 cap a l'AP-2, ja que "no soluciona la sinistralitat de la via". L'entitat afirma que la proposta planejada per l'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, "confon i despista de l'objectiu urgent de derivar les mercaderies a l'AP-2 entre les Borges Blanques i Lleida-Soses, ampliant la ja anunciada desviació de les Borges a Montblanc". La plataforma defensa que la desviació dels camions a la AP-2 entre les Borges Blanques i Lleida-Soses "ha de ser obligatòria i imminent", i "sense més dilacions", perquè "és la manera comprovada de reduir dràsticament la sinistralitat a l'N-240.
La plataforma RESCAP-2 defensa que "qualsevol altra proposta de caire propagandístic" com la d'eximir exclusivament als garriguencs del pagament del peatge –i només als turismes–, "a part de ser inviable d'aplicar tècnicament i que tindria un impacte mínim en el volum de trànsit, no fa més que confondre i despistar a les administracions superiors, Estat i Generalitat, dels dos grans objectius", segons la plataforma. Per una banda, el primer objectiu, la desviació dels camions a l'AP-2, i d'altra, l'objectiu "final i principal", el rescat del peatge d'aquí a 35 mesos, quan finalitzi la concessió de l'AP-2 el 2021.
RESCAP-2 agrupa l'Ateneu Popular Garriguenc; l'entitat Conca 22; el Centre Excursionista les Borges-Garrigues; l'associació La Banqueta, Associació de defensa del Patrimoni Natural, de Juneda; el Grup de joves de Vinaixa, Ipcena, ERC de les Garrigues, la CUP de les Borges Blanques i En Comú Podem-Lleida.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics