Dilluns, 08 de Març de 2021

Moove Cars alerta la Generalitat que la regulació dels VTC li pot costar 1.100 milions d'euros

L'empresa, que gestiona 750 vehicles d'aquest tipus a Barcelona, denuncia que conté mesures 'discriminatòries i desproporcionades'

23 de Gener de 2019, per ACN
  • Imatge promocional de Moove cars

    Cedida

Moove Cars ha alertat la Generalitat que la regulació del servei VTC li pot costar 1.100 milions d'euros en concepte de responsabilitat patrimonial "com a indemnització per l'expropiació de llicències", a banda de comportar l'acomiadament de més de 3.000 persones. L'empresa, que gestiona una flota de vehicles d'aquest tipus (750 dels quals a Barcelona), ha afirmat que la proposta anunciada pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, "l'aboca a aturar l'activitat" a la capital catalana.

L'empresa també ha afirmat que les mesures que inclou el decret (precontractar entre 15 minuts i una hora abans, prohibir la geolocalització i obligar a tornar a la base després de cada servei) són "absolutament discriminatòries i desproporcionades". A parer d'aquesta empresa, el plantejament actual és "totalment injust" perquè no afectarà les aplicacions mòbils de les emissores de ràdio-taxi, "que a la pràctica ofereixen el mateix servei que Uber i Cabify". Per tant, afegeix, posa els propietaris de llicències de VTC en una situació de "desavantatge" davant dels "competidors més directes". També indica que les mesures "atempten contra la llibertat de mercat" i preserven el "monopoli" del taxi.

A banda, la firma acusa Calvet d'utilitzar la figura del decret llei per "evitar" impugnacions, i considera que la seva decisió és "totalment incoherent" amb la política del govern en matèria de ciutats intel·ligents (en referència al vocable anglès 'smart cities') i "d'atracció de talent i inversions". També considera que comportarà danys a la indústria de l'automòbil. Finalment, l'entitat demana empara al vicepresident del govern i conseller d'Economia, Pere Aragonès, així com al conseller de treball, Afers Socials i Familíes, Chakir el Homrani, i al conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.

En declaracions a l'ACN, el conseller delegat de l'empresa, Rafael García Tapia, ha lamentat que el decret que prepara el Govern torna a canviar-los el marc de joc, després que ja ho fes el govern espanyol a través del reial decret que va aprovar a finals de desembre. En tot cas, aquell reial decret "establia almenys un termini compensatori d'entre quatre i sis anys", mentre que el decret de la Generalitat, sembla que no en preveurà cap. A més, el responsable de la firma, que ocupa uns 750 conductors a Barcelona, ha lamentat que es parla de regulació del sector VTC "però no se'ns crida per participar-hi, com sí es fa amb el sector del taxi".

En aquest sentit, García Tapia considera impossibles d'assumir per al sector les mesures estrella del decret que prepara el Govern, concretament la precontractació, "bé sigui d'un quart o d'una hora" o el retorn a la base després de cada servei que, a més, "comporta un cost mediambiental qüestionable".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics