Dimecres, 09 d'Octubre de 2024

El centre de Reus s’omple d’estudiants a la recerca de la petja de l’arquitecte Pere Caselles

Han participat en la iniciativa més de 450 alumnes de diferents escoles i instituts de la ciutat

18 de Desembre de 2018, per Redacció
  • Imatge de l'activitat.

    Cedida

Més de 450 alumnes de diferents escoles i instituts de Reus han sortit al carrer aquest dimarts al matí per descobrir i estudiar l’obra de l’arquitecte Pere Caselles. Ha estat a través de l’activitat 'Cerc@selles', una experiència didàctica que ha servit per recórrer onze indrets geolocalitzats que els nois i noies han anat descobrint per endinsar-se en la prolífica trajectòria de qui va ser arquitecte municipal de 1891 a 1936.

Des del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp (CRP, Departament d’Educació), amb la col·laboració de l’Àrea TAC-STEAM (Tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement) dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, el Museu Salvador Vilaseca i la Regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus, s’ha promogut l'activitat commemorativa “Cerc@selles” adreçada a l'alumnat de Cicle Superior d’Educació Primària, d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat. A més, hi ha col·laborat 40 estudiants de l'Institut Salvador Vilaseca com a voluntaris per fer possible l'organització de l'esdeveniment, en el marc dels seus estudis de servei a la comunitat.

L’activitat ha finalitzat amb un mosaic humà multicolor de totes les persones participants a la plaça del Mercadal i amb una recepció per part de l’alcalde, Carles Pellicer, al saló de plens de l’Ajuntament. Tal com explica la regidora d’Ensenyament i Política Lingüística, M. Dolors Sardà, “l’objectiu de la proposta és acostar l’alumnat a la figura de Pere Caselles i Tarrats, així com al seu entorn, tant el més proper com el més llunyà, tot buscant l’arrelament i la creació de vincles amb el territori”. En aquest sentit, la responsable del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, Francesca Segarra, destaca que aquesta experiència s’ha realitzat mitjançant un joc de preguntes col·laboratiu, competencial, transversal i interdisciplinar. Per la seva part, la tècnica del CRP Natàlia Real, ha explicat que durant l'activitat els nois i noies havien d’emplenar i segellar un passaport a cada un dels onze punts de l'itinerari fins a completar-lo.

Les escoles i instituts que han participat a la jornada (a banda de l'Institut Salvador Vilaseca) són l'Escola Marià Fortuny, l'Escola Montsant, l'Escola Pompeu Fabra, l'Escola Isabel Besora, l'Escola Puigcerver, el Col·legi Maria Rosa Molas, el Col·legi Sant Josep i l'Institut Roseta Mauri.

Recursos tecnològics

S’ha tractat, doncs, de conèixer i reconèixer l’obra de Caselles tot utilitzant els recursos tecnològics que mSchools posa a l’abast del món educatiu, a través de l’aplicació mòbil de Geolocalització MHM (Mobile History Maps). Seguint les pistes proposades, els alumnes han anat trobant algunes de les construccions més representatives de Pere Caselles.

A hores d’ara continua l’activitat amb un concurs fotogràfic a partir de les imatges fetes per l'alumnat i del qual se'n fa difusió a través de les xarxes socials. Des del CRP es subratlla que l'App que s'ha creat a través de Mobile History Maps quedarà disponible a Internet de manera oberta perquè qualsevol persona o centre educatiu interessat en pugui fer ús. D'aquesta manera, la feina realitzada i la informació recollida quedarà com a llegat en el marc de l'Any Caselles 2018.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges