L’Ensemble O Vos Omnes, dirigit per Xavier Pastrana, i el Quartet Gerhard sumen el seu talent junt amb el fortepianista Roger Illa, per a dur a l’escenari de l’auditori Josep Carreras de Vila-seca el proper divendres 8 d’abril a les 8 del vespre, una versió cambrística d’una de les obres més especials de Franz Joseph Haydn.
L’any 1779, Haydn va rebre l’encàrrec d’escriure una música que servís de pont entre les lectures de les Set Paraules, que se celebraven el Divendres Sant a l’Oratorio de la Santa Cueva de Cádiz. L’èxit de l’obra, originalment escrita per a quartet de corda, fou suficient per tal que el seu editor n’encarregués també una versió per a piano, que Haydn va aprovar.
Uns anys més tard, el compositor va poder escoltar una versió de la seva obra que, a més, incorporava un cor i orquestra. A Haydn li va agradar com sonava aquesta versió i va decidir fer-ne una de pròpia. El text seria revisat pel baró van Swieten, en la que seria la seva primera col·laboració, i que portaria a una relació que acabaria amb la composició La Creació i Les Estacions.
Aquesta proposta que es presenta a l’auditori, suma les tres versions per a recrear el que hagués pogut ser una versió cambrística que incorporés un petit cor (12 veus), el quartet i el fortepiano com a baix continu.
Les entrades es poden adquirir amb antelació a través del web www.auditorijosepcarreras.cat, i des d’una hora abans de l’inici del concert al vestíbul de l’auditori Josep Carreras.
L’any 1779, Haydn va rebre l’encàrrec d’escriure una música que servís de pont entre les lectures de les Set Paraules, que se celebraven el Divendres Sant a l’Oratorio de la Santa Cueva de Cádiz. L’èxit de l’obra, originalment escrita per a quartet de corda, fou suficient per tal que el seu editor n’encarregués també una versió per a piano, que Haydn va aprovar.
Uns anys més tard, el compositor va poder escoltar una versió de la seva obra que, a més, incorporava un cor i orquestra. A Haydn li va agradar com sonava aquesta versió i va decidir fer-ne una de pròpia. El text seria revisat pel baró van Swieten, en la que seria la seva primera col·laboració, i que portaria a una relació que acabaria amb la composició La Creació i Les Estacions.
Aquesta proposta que es presenta a l’auditori, suma les tres versions per a recrear el que hagués pogut ser una versió cambrística que incorporés un petit cor (12 veus), el quartet i el fortepiano com a baix continu.
Les entrades es poden adquirir amb antelació a través del web www.auditorijosepcarreras.cat, i des d’una hora abans de l’inici del concert al vestíbul de l’auditori Josep Carreras.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics