La propietària de la llibreria Gaudí, Montsant Fonts, ha mencionat al programa 'Reus de Cara' de LANOVA Ràdio de Reus que el paper dels mitjans en la difusió de la cultura és clau, i quan es parla de llibres a la ràdio o a la televisió, es nota un impacte directe a les llibreries.Tot i això, lamentava que l’espai dedicat a la cultura als informatius sigui mínim en comparació amb l’esport.
En aquest context, les xarxes socials han esdevingut una eina fonamental per descobrir llibres. Especialistes i creadors de contingut recomanen lectures i generen tendències, fent que molts lectors arribin a les llibreries ja amb una idea clara del que volen. Aquest fenomen podria marcar el futur del mercat editorial, on les recomanacions digitals seran clau per determinar els llibres més venuts.
D’altra banda, el sector editorial viu un bon moment pel que fa a la producció, amb una gran diversitat de novetats, tot i que el consum de llibres encara està lluny d’altres països europeus.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics