Dimarts, 16 de Juliol de 2024

Adif autoritza una nova connexió ferroviària a la terminal intermodal del port de Tarragona a Guadalajara

També torna a licitar la redacció del projecte per integrar l'espai de l'antiga via entre l'Hospitalet i PortAventura

19 de Novembre de 2020, per ACN
  • Imatge de la terminal

    Port de Tarragona

Adif ha autoritzat l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) a connectar la seva terminal intermodal de Guadalajara-Marchamalo, situada al corredor d'Henares, amb la via 2 de la línia Madrid-Barcelona. L'anomenat 'port sec' ja disposava prèviament d'una autorització de connexió a la xarxa ferroviària d'interès general (concretament a la via 1 d'aquesta mateixa línia).

En una primera fase, la terminal intermodal disposarà de tres vies (una d'apartat i dues de recepció/expedició) que permetran l'operació de trens de 750 metres de longitud, així com una via d'uns 100 metres per a estacionament de maquinària. En una segona fase es podran instal·lar tres vies per a operar trens de 750 metres.

Segons informa Adif, aquesta nova infraestructura es complementarà amb la terminal intermodal de La Boella, ja construïda al port de Tarragona. Permetrà, així mateix, la seva connectivitat amb els principals ports de les façanes cantàbrica i mediterrània, i afavorirà el creixement de tràfics intermodals ferrocarril-carretera i marítims.

La futura terminal estarà connectada també per carretera amb els principals eixos viaris: R-2, CM-101 i A-2, corresponent a l'itinerari europeu E-90.

A més, Adif ha tornat a treure a licitació la redacció del projecte que permetrà restituir i integrar l'espai que ocupa la via de tren clausurada el 13 de gener entre l'Hospitalet de l'Infant i PortAventura. Segons informa l'ens, s'han modificat diversos apartats del plec de condicions de l'anterior licitació, per la qual cosa se n'ha hagut de fer el desistiment al BOE. El contracte té un pressupost de poc més de 565.000 euros i un termini d'execució estimat d'onze mesos.

El projecte deriva d'un estudi fet per Adif sobre l'efecte barrera que suposa la via única que encara existeix en aquesta zona litoral del Baix Camp i el Tarragonès. El tram va quedar inactiu amb motiu de la posada en marxa de la variant de Vandellòs del corredor mediterrani. La Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) de la nova infraestructura obliga a desmantellar tots els elements de l'antiga via, l'electrificació i les instal·lacions de seguretat.

El contracte que surt a licitació haurà de definir el conjunt d'actuacions en diversos àmbits amb l'objectiu d'integrar la plataforma per al seu "ús cívic per part dels ciutadans", segons Adif. En concret, contemplarà actuacions de caràcter ambiental, demolicions, adequació i millora dels drenatges i de la plataforma, així com la millora de la permeabilitat del trànsit rodat i de vianants amb caràcter transversal. L'àmbit d'actuació afecta una longitud d'uns 29 quilòmetres i creua els termes municipals de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i els Arcs, Cambrils i Salou. El govern espanyol assenyala que Adif ha invertit 154 MEUR a la demarcació de Tarragona des del 2018 - 72,8 milions per part de la mateixa Adif i més de 81,1 MEUR, d'Adif Alta Velocidad.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges