Dijous, 28 de Març de 2024

Cruset defensa l'impuls del transport intermodal a la 7a Trobada del corredor ferroviari del mediterrani

15 d'Octubre de 2020, per Redacció
  • Cruset, durant la seva intervenció

    Cedida

El president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha participat en la VII Trobada del Corredor Ferroviari del Mediterrani, organitzada pel diari econòmic 'Expansión', en el qual s’han tractat tres grans temes relacionats amb el desenvolupament d’aquesta infraestructura estratègica: la compleció del corredor, la col·laboració govern central-CCAA i l’impuls del transport intermodal i la millora de les connexions ferroportuàries. La trobada ha reunit els presidents dels ports de Tarragona i Barcelona, i representants de les entitats empresarials més importants de Catalunya, València i Múrcia.

El president del Port, Josep Maria Cruset, ha participat en la 3a taula rodona 'Pròxims reptes: impulsar el transport multimodal i millorar les connexions ferroportuàries com a clau per millorar la competitivitat i enfortir la internacionalització dels emprenedors'. Cruset ha destacat que el Port de Tarragona “ha situat el transport de mercaderies per ferrocarril, i la corresponent intermodalitat, en la part central de la seva estratègia”. I ha afegit que això s’ha vist reflectit en “un creixement del 150 % en trens d’agroalimentaris que operen en el port tarragoní”.

Segons el responsable del Port de Tarragona, aquesta aposta estratègica s’ha traduït a curt termini en “inversions dels terminalistes per facilitar la càrrega en trens en molls que fa uns mesos no era possible, en l’actualització de la xarxa ferroviària a l’interior del port -arribant als 47 km de vies i amb presència en tots els molls- desdoblant vies per fer més àgils les operatives de càrrega; en l’impuls comercial del tràfic de mercaderies per ferrocarril en front del tràfic per carretera, com per exemple amb l’organització de la jornada de debat ferroviari Rail Day”.

Inversions estratègiques per a la intermodalitat

Cruset també ha explicat les inversions que el Port de Tarragona ha posat en marxa per a l’impuls del transport intermodal que en els pròxims 2-3 anys que superarà els 40 milions d’euros. En primer lloc, la construcció de la terminal intermodal de Guadalajara, a les portes de Madrid, en el cor del Corredor de Henares, que -com ell mateix indica- “es el de major tràfic de mercaderies de la perifèria al centre de la península”.

En segon lloc, el Port està desenvolupant “una nova Zona d’Activitats Logístiques amb més d’1 milió de metres quadrats i amb espai per naus de fins a 170.000 m2 cadascuna” que serà “un espai logístic que comptarà amb presència del tren de forma vertebral fins a l’interior, a peu de les mateixes naus o fins i tot podent entrar al seu interior”. I en tercer lloc, el president del port ha explicat que està treballant en l’ampliació de la terminal intermodal de La Boella, situada a l’interior del port que “actualment compta amb 8 vies operatives de 750m, 5 de les actuals amb ample mixt, i a les que ara s’hi sumaran 2 més”.

Per concloure, Cruset ha afirmat que “la feina feta ja està donant bons resultats que es pot comprovar en un increment de tràfics ferroviaris del 150 % en productes agroalimentaris”. Aquesta és una tendència que junt amb els projectes i les importantíssimes inversions, que s’estan desenvolupant i implantaran a curt termini, sumada a la coordinació ferroportuària que estem treballant, “obre una finestra d’oportunitats enormes pel Port de Tarragona, per al territori i per al país per d’impulsar el transport multimodal i liderar la recuperació econòmica del Sud de Catalunya”.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics