Dimecres, 08 de Maig de 2024

El nou pont del polígon d'Entrevies de Tarragona serà una realitat el 2026

El secretari general d’Infraestructures afirma que el projecte executiu estarà enllestit a finals de l'any vinent

29 de Juny de 2023, per ACN
  • El secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores, en la reunió que ha mantingut amb els alcaldes de Tarragona i la Canonja, Rubén Viñuales, així com amb el subdelegat del govern espanyol i la presidenta de la Cambra tarragonina, Laura Roigé

    ACN

El nou pont del polígon d'Entrevies de Tarragona serà una realitat el 2026. Així ho ha anunciat aquest dimecres el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), Xavier Flores. El projecte executiu es preveu que estigui enllestit a finals de l'any vinent per tal que es puguin licitar les obres. La previsió és que els treballs s'iniciïn el 2025 i que s'executin en un termini d'un any. L'actuació suposarà una inversió al voltant dels 2 milions d'euros. Tot i que el projecte bàsic encara s'ha d'acabar de definir, la infraestructura tindrà una amplada de deu metres i una longitud de poc més de 200 metres.

La seva construcció permetrà millorar l'accés al polígon i la seva seguretat. Segons ha explicat el secretari d'Infraestructures, el projecte bàsic del nou pont es redactarà en els pròxims sis mesos i es preveu que l'executiu estigui finalitzat en un any com a màxim. A l'espera de projecte definitiu, la nova construcció tindrà, en global, poc més de 200 metres de longitud, dels quals 20 es destinaran al pont. També disposarà de voreres i carril bici i se situarà al carrer PP13 amb el del Mas d'en Potau. Flores ha afirmat que la nova infraestructura suposarà una obertura de polígon industrial cap a la nacional 340 i que millorarà els actuals accessos "enrevessats". Alhora, resoldran els problemes de les zones inundables. "Permetrà una obertura de la seva connectivitat, sense aquestes mancances", ha valorat.

A banda, Flores ha assegurat que l'actuació no serà "complicada" i que confia que tingui la menor afectació en el trànsit ferroviari, ja que es construirà amb bigues prefabricades, les quals es podrien instal·lar durant la nit. Tot i que fa anys que el sector econòmic del territori reclama aquesta obra, l'actuació es va incorporar a última hora als pressupostos generals de l'Estat, gràcies a l'esmena d'ERC.

Preguntat sobre aquesta qüestió, Flores ha defensat que la ministra Raquel Sánchez ha desencallat el projecte en tal sols una setmana: "No gastarem els 2 milions d'euros aquest any si no que els necessitarem el 2025 i 2026, és una esmena que hi és, però per nosaltres el més importants és el compromís de la ministra i que la cambra ens ho ha demanat; hem impulsat aquesta actuació com moltes altres, que amb esmena o no, permet a Adif millorar la permeabilitat de la seva infraestructura".

 

Algunes empreses es plantejaven marxar

 

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha celebrat el compromís del Ministeri i ha asseverat que el pont és molt necessari per evitar que les empreses del polígon marxin. Algunes d'elles havien alertat d'aquesta possibilitat sinó es feia l'obra. "No és només un pont, ens fa guanyar competitivitat i seguretat, ens permet salvar llocs de feina perquè amb aquesta infraestructura el futur del polígon es garanteix", ha subratllat. Per la seva banda, la presidenta de la Cambra de Comerç de Tarragona, Laura Roigé, ha lamentat les "deficiències" que pateix la zona industrial i ha qualificat de dia "històric" l'anunci de la inversió. El polígon d'Entrevies és el més antic de la ciutat i acull prop d'una cinquantena d'empreses, que donen feina a 1.200 treballadors.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges