El Port de Tarragona i Global Ports Holding participen, com cada any, a la fira internacional Seatrade Cruise Global 2023 del 27 al 30 de març a Fort Lauderdale (Florida, EUA). El Port aprofitarà aquests quatre dies de treball amb professionals de l’activitat de creuers de tots els sectors i regions del món per promocionar la marca Tarragona Cruise Ports i la destinació Tarragona-Costa Daurada. La delegació del Port està integrada pel president de l’Autoritat portuària (APT, Saül Garreta, membres de l’equip comercial del Port i la representant de comercial Global Ports Holding Tarragona.
El Port de Tarragona participa en aquesta fira amb un estand conjunt amb Ports de l'Estat i sota la marca de Tarragona Cruise Port, la denominació que agrupa tots els membres de la Taula Institucional de Creuers, des d’on es consensua l’estratègia de promoció i es defineixen conjuntament les accions de comunicació d’aquesta activitat turística compartida pels principals agents públics i privats del territori.
La delegació del Port ha seguit una agenda amb reunions amb diferents navilieres per promocionar el Port i la destinació. Per part de Port Tarragona, s’han explicat els principals atractius de la ciutat i de la Costa Daurada com a destinació turística i el potencial de les instal·lacions portuàries, entre ells el Moll Balears amb capacitat per a 3 vaixells simultanis. I per part de Global Ports Holding, l’operador de creuers més gran del món i adjudicatari del servei de creuers a Tarragona, ha explicat el projecte de construcció de la nova terminal de creuers al Moll de Balears, una edificació d’última generació, innovadora, sostenible i eficient amb una inversió d’entre 3 i 5 milions d’euros.
El Port Tarragona també ha explicat les passes que està realitzant per a la descarbonització de l’activitat de creuers mitjançant l’electrificació del Moll de Balears per permetre que els vaixells de passatgers es connectin amb electricitat mentre estiguin a port sense necessitat d’utilitzar els motors auxiliars, amb la conseqüent reducció d’emissions de CO2 a l’atmosfera i d’altres components. En paral·lel, el Port també treballa per crear una comunitat energètica amb una capacitat teòrica de fins a 70 MW per poder abastir d’energia neta les diferents activitats portuàries de l’APT i de les empreses que hi operen. La nova terminal de creuers també seguirà criteris sostenibles atès que serà un edifici modular que utilitzarà energia solar per garantir un subministrament sostenible i cobrir les necessitats energètiques de la terminal.
El president de l'Associació Internacional de Cruise Lines (CLIA), Pierfrancesco Vago, en la conferència inaugural de la Seatrade Cruise Global sobre l’estat de l’activitat de creuers al món, ha afirmat que “el turisme de creuers s'està recuperant més ràpidament que el turisme internacional. La CLIA té previsió del recompte global de passatgers que assoleix el 106% dels nivells de 2019 el 2023”, la qual cosa fa preveure un total de 31,5 milions de passatgers, segons els estudis de la CLIA.
Aquesta xifra supera els 20,4 milions de passatgers del 2022 i està per sobre dels 29,7 milions del 2019, previ a la pandèmia. De fet, el president global de CLIA, ha dit que el volum podria arribar als 33 milions de passatgers, ja que segons les enquestes la intenció de navegar és més alta que l'any 2019. Actualment, un 85% dels que han pres unes vacances al mar diuen que tenen previst tornar a navegar, en comparació amb el 65% d’abans de la pandèmia.
Les previsions per a la temporada de creuers de Tarragona també apunten a una recuperació de l’activitat, però sense assolir els resultats prepandèmia (El 2019, amb
130.000 passatgers, va marcar el rècord). El Moll de Balears del Port de Tarragona preveu rebre unes 55 escales i 98.000 passatgers durant 2023, una xifra superior a les 35 escales i a les 65.000 persones registrades al 2022.
El Port de Tarragona participa en aquesta fira amb un estand conjunt amb Ports de l'Estat i sota la marca de Tarragona Cruise Port, la denominació que agrupa tots els membres de la Taula Institucional de Creuers, des d’on es consensua l’estratègia de promoció i es defineixen conjuntament les accions de comunicació d’aquesta activitat turística compartida pels principals agents públics i privats del territori.
La delegació del Port ha seguit una agenda amb reunions amb diferents navilieres per promocionar el Port i la destinació. Per part de Port Tarragona, s’han explicat els principals atractius de la ciutat i de la Costa Daurada com a destinació turística i el potencial de les instal·lacions portuàries, entre ells el Moll Balears amb capacitat per a 3 vaixells simultanis. I per part de Global Ports Holding, l’operador de creuers més gran del món i adjudicatari del servei de creuers a Tarragona, ha explicat el projecte de construcció de la nova terminal de creuers al Moll de Balears, una edificació d’última generació, innovadora, sostenible i eficient amb una inversió d’entre 3 i 5 milions d’euros.
El Port Tarragona també ha explicat les passes que està realitzant per a la descarbonització de l’activitat de creuers mitjançant l’electrificació del Moll de Balears per permetre que els vaixells de passatgers es connectin amb electricitat mentre estiguin a port sense necessitat d’utilitzar els motors auxiliars, amb la conseqüent reducció d’emissions de CO2 a l’atmosfera i d’altres components. En paral·lel, el Port també treballa per crear una comunitat energètica amb una capacitat teòrica de fins a 70 MW per poder abastir d’energia neta les diferents activitats portuàries de l’APT i de les empreses que hi operen. La nova terminal de creuers també seguirà criteris sostenibles atès que serà un edifici modular que utilitzarà energia solar per garantir un subministrament sostenible i cobrir les necessitats energètiques de la terminal.
Previsions per al 2023
El president de l'Associació Internacional de Cruise Lines (CLIA), Pierfrancesco Vago, en la conferència inaugural de la Seatrade Cruise Global sobre l’estat de l’activitat de creuers al món, ha afirmat que “el turisme de creuers s'està recuperant més ràpidament que el turisme internacional. La CLIA té previsió del recompte global de passatgers que assoleix el 106% dels nivells de 2019 el 2023”, la qual cosa fa preveure un total de 31,5 milions de passatgers, segons els estudis de la CLIA.
Aquesta xifra supera els 20,4 milions de passatgers del 2022 i està per sobre dels 29,7 milions del 2019, previ a la pandèmia. De fet, el president global de CLIA, ha dit que el volum podria arribar als 33 milions de passatgers, ja que segons les enquestes la intenció de navegar és més alta que l'any 2019. Actualment, un 85% dels que han pres unes vacances al mar diuen que tenen previst tornar a navegar, en comparació amb el 65% d’abans de la pandèmia.
Les previsions per a la temporada de creuers de Tarragona també apunten a una recuperació de l’activitat, però sense assolir els resultats prepandèmia (El 2019, amb
130.000 passatgers, va marcar el rècord). El Moll de Balears del Port de Tarragona preveu rebre unes 55 escales i 98.000 passatgers durant 2023, una xifra superior a les 35 escales i a les 65.000 persones registrades al 2022.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics