El Port Tarragona ha iniciat aquest dijous el primer servei ferroviari regular multiclient TECO (tren exprés de contenidors) en les seves instal·lacions. Es tracta d’una connexió que uneix Tarragona amb Andalusia i viceversa un mínim de dos cops per setmana, amb parades a Córdoba (El Higuerón), Sevilla (La Negrilla) i San Roque (Cádiz), amb un temps de trànsit de 24 hores.
Les arribades es produiran dilluns i dimecres/dijous i les sortides el mateix dilluns i dijous al matí. Puntualment, d’acord amb la demanda, es faran tres sortides setmanals. Aquest primer comboi té una llargada de 550 metres i ha transportat un total de 1.500 tones de mercaderia. Aquest nou servei és explotat per l’empresa de transport Multirail, que s’encarrega de la comercialització i captació de clients, traccionat per Captrain, mentre que Transpaís realitzarà la càrrega i descàrrega dels contenidors a la PortTarragona Terminal La Boella.
Al ser un comboi multiclient qualsevol empresa interessada podrà fer-ne ús independent de si es tracta de tràfic purament continental o amb component marítima. El canvi d’ubicació del servei ferroviari, que fins ara s’operava a la terminal d’Entrevies, permetrà una millor gestió de les mercaderies, en disposar de més espai, i també facilitarà la configuració de combois més llargs, així com un potencial increment de freqüències i la compatibilització amb els tràfics portuaris regulars ja existents
Les arribades es produiran dilluns i dimecres/dijous i les sortides el mateix dilluns i dijous al matí. Puntualment, d’acord amb la demanda, es faran tres sortides setmanals. Aquest primer comboi té una llargada de 550 metres i ha transportat un total de 1.500 tones de mercaderia. Aquest nou servei és explotat per l’empresa de transport Multirail, que s’encarrega de la comercialització i captació de clients, traccionat per Captrain, mentre que Transpaís realitzarà la càrrega i descàrrega dels contenidors a la PortTarragona Terminal La Boella.
Al ser un comboi multiclient qualsevol empresa interessada podrà fer-ne ús independent de si es tracta de tràfic purament continental o amb component marítima. El canvi d’ubicació del servei ferroviari, que fins ara s’operava a la terminal d’Entrevies, permetrà una millor gestió de les mercaderies, en disposar de més espai, i també facilitarà la configuració de combois més llargs, així com un potencial increment de freqüències i la compatibilització amb els tràfics portuaris regulars ja existents
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics