Entre dijous i divendres passat, al moll d’Aragó del Port Tarragona s’hi va realitzar una "complexa i curiosa" operativa de càrrega. Es tracta del carregament d’una grua de grans dimensions que l’empresa Ership va enviar direcció al port de Cartagena. L’operativa es va realitzar amb les embarcacions Piemonte, remolcador encarregat en portar la grua fins a Cartagena, i la pontona Golia, plataforma on va ser carregada.
Degut al gran pes i dimensions de la grua, més de 400 tones i gairebé 20 metres d’alçada, i la seguretat de la mateixa operació, el procés de càrrega i posterior trincatge va ser complex. La grua carregada és l’HMK 300 EG, una maquina automòbil capaç d’operar tot tipus de mercaderia gràcies a la seva adaptació dels mecanismes d’elevació, càrrega general, mercaderia a dojo o contenidors.
El Port Tarragona compta amb un alta especialització en càrregues d’aquest tipus, disposa de grans esplanades a l'aire lliure que faciliten l'embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals.
Amb grans zones disponibles per aquest tipus d’operatives, rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària amb calats de 16 metres de fondària permeten l'atracada d’embarcacions especials preparades per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.
Degut al gran pes i dimensions de la grua, més de 400 tones i gairebé 20 metres d’alçada, i la seguretat de la mateixa operació, el procés de càrrega i posterior trincatge va ser complex. La grua carregada és l’HMK 300 EG, una maquina automòbil capaç d’operar tot tipus de mercaderia gràcies a la seva adaptació dels mecanismes d’elevació, càrrega general, mercaderia a dojo o contenidors.
El Port Tarragona compta amb un alta especialització en càrregues d’aquest tipus, disposa de grans esplanades a l'aire lliure que faciliten l'embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals.
Amb grans zones disponibles per aquest tipus d’operatives, rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària amb calats de 16 metres de fondària permeten l'atracada d’embarcacions especials preparades per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics