Aquesta tarda de dilluns s'ha presentat, a la sala d'actes de la Cambra de Reus, un projecte que promou la digitalització del comerç i que compta amb fons europeus. El coordina l'entitat El Tomb de Reus, presidida per Jacint Pallejà, qui ha assenyalat que el projecte conté també una "important part formativa" per als negocis i botigues que s'hi han sumat, amb la voluntat de donar-los els coneixements i les eines per aprofitar les noves tecnologies. El programa en qüestió suposa una inversió de 80.000 euros, 65.000 dels quals provenen dels fons Next generation. 41 empreses s'han sumat, per ara, a la formació.
Nova convocatòria oberta
Pallejà ha comentat que el programa té, principalment, "tres tripus de destinataris". El primer, qui ja té una botiga en línia i "la vol millorar estratègicament"; el segon, "donar les pautes adequades a qui en vulgui impulsar una plataforma ecommerce sense entrebancs"; i el tercer, aquells qui encara no s'hagin decidit a fer el pas cap al comerç electrònic. En aquesta línia, el president d'El Tomb de Reus ha precisat que es contempla una mena de "prova pilot" per "actualitzar" el lloc web de l'entitat per tal que els comerços i els negocis que ho desitgin hi puguin vendre "alguns productes concrets".
A l'acte hi ha intervingut també la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de Catalunya, Agnès Rossiñol, qui ha volgut fer valer la "importància" de projectes i accions formatives en aquest camp per "constatar les oportunitats" que la digitalització "brinda al petit comerç". També ha apuntat que els fons europeus rebuts per l'entitat comercial reusenca són els vinculats a una primera convocatòria d'ajuts, i que ni'hi ha una de segona oberta fins al proper 19 de juliol. Pallejà ha avançat que des d'El Tomb de Reus "estem estudiant amb quin nou projecte ens hi presentem". Al seu torn, el director general de Comerç, Jordi Terrades, ha detallat que les ajudes són a l'abast no només d'entitats i agrupacions, sinó també de qualsevol negoci.
Pallejà ha indicat igualment que el programa subratlla la formació de les empreses, però que també incorpora coaching i acompanyament als comerciants. Tot plegat, ha conclòs, amb la direcció "de luxe" del professor i doctor en Comunicació Josep-Francesc Valls.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics