Dimarts, 26 de Novembre de 2024

El Tomb de Reus fa el salt a internet amb la voluntat de 'preservar els trets del comerç físic'

L'entitat comercial respon a la crisi sanitària amb un 'Marketplace amable, últil i versàtil'

08 de Juny de 2020, per Alba Cartanyà
  • Imatge dels moments previs a la roda de premsa

    Alba Cartanyà

La crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19 ha empès el Tomb de Reus a "donar una resposta" als comerços de la ciutat. Així ho ha assegurat la seva presidenta, Gemma Molner, en una roda de premsa aquest dilluns 8 de juny a Cal Gallisà, on ha presentat "el primer espai digital" de la ciutat per "comprar, reservar i encarregar" productes i serveis. Ha remarcat que "no creuen en el comerç 100% digital", sinó que es tracta d'una "eina més" en aquests moments d'incertesa. "És una nova etapa pel comerç local", ha indicat Molner.

El 'Marketplace' dissenyat pel Tomb de Reus "no és convencional", tal com ha explicat el vicepresident de l'organització, Joan Anton Montaña. Es caracteritza per ser "amable, útil i versàtil", i el principal tret distintiu és que intenta "traslladar les característiques del comerç físic a internet". Els usuaris poden mirar els productes i reservar dia i hora per anar a l'establiment a recollir-lo. També hi ha l'opció d'enviar-lo al domicili (a Reus i rodalies) però des del Tomb volen potenciar que els clients "acabin anant a la botiga física". De moment, es pot reservar taula, demanar cita prèvia, encarregar menjar, comprar productes... L'usuari només cal que posi les seves dades i ja queda registrat. "Té molts avantatges", ha indicat Montaña, sobretot pels establiments perquè el Tomb "s'encarrega de tot".

Montaña ha parlat de neuromàrqueting i ha ressaltat la importància del sentit de l'olfacte, per sobre de tots els altres. Com que "les olors no es poden traslladar a través d'una pantalla", el Tomb ha creat un "perfum especial amb olor d'avellana" que acompanyarà tots els paquets que s'enviïn.

Una de les persones que s'ha encarregat de la part tècnica del projecte i que forma part de l'equip de comunicació del Tomb, Oriol Pujol, ha explicat que la idea inicial era "fer alguna cosa diferent". La plataforma comença amb 23 establiments i més de 400 productes disponibles, però la voluntat és anar incorporant més negocis que estan en llista d'espera. A més, s'ha constituït un ens gestor que s'encarregarà de la plataforma i així els negocis "se'n podran despreocupar"; només hauran de tenir un control del seu perfil i actualitzar l'estoc.

Molner ha insistit que el 'Marketplace' només és "una mostra per ensenyar qui som i què tenim" i una eina més per "afrontar una situació complexa", però que la idea final és continuar apostant pel comerç físic i la venda en persona. Des del Tomb són cautelosos a l'hora de valorar la desescalada. Les persones "tenen ganes de sortir", han apuntat, però estan "a l'expectativa" de veure com evoluciona amb el temps i, per això, han decidit impulsar una iniciativa com aquesta.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics