La tercera edició de l’Espai d’Opinió Port Tarragona, creat al novembre de 2020, s’ha tornat reunir per compartir i parlar sobre un nou un altre tema d’interès per a les relacions del Port de Tarragona amb el territori. L’objectiu d’aquesta 3a trobada, celebrada el dijous 11 de novembre, ha estat debatre amb actors de l’entorn del Port sobre el transport de mercaderies per ferrocarril.
El grup de debat obert a la participació de la societat civil tarragonina, batejat com Espai d’Opinió Port Tarragona reuneix periòdicament, dos cops l’any, una vintena de representants del teixit social i cultural de la ciutat de Tarragona, de Vila-seca i d’altres poblacions de la zona d’influència del Port.
En aquesta ocasió els integrants del grup han tractat temàtiques sobre el ferrocarril i el transport de mercaderies. L’objectiu del debat ha estat tractar d’un tema d’actualitat en que el Port de Tarragona hi juga un paper fonamental per ser una infraestructura logística amb un gran interès per aquest mitjà de transport i que s’ha posicionat clarament perquè les administracions competents dissenyin una solució definitiva per al transport de mercaderies per l'interior.
L’entrada amb funcionament en els propers anys del Corredor del Mediterrani i la utilització de la línia de la costa de Tarragona amb el tercer fil per al transport de mercaderies ha centrat gran part del debat. El Port es va refermar en què “la solució que els responsables infraestructures ferroviàries van explicar que era provisional, sota cap concepte sigui definitiva” i creu imprescindible que “l’administració central doni una resposta definitiva que satisfaci les reivindicacions ciutadanes i les necessitats del teixit empresarial del Camp de Tarragona amb un traçat ferroviari per l'interior per al transport de mercaderies”.
El grup de debat obert a la participació de la societat civil tarragonina, batejat com Espai d’Opinió Port Tarragona reuneix periòdicament, dos cops l’any, una vintena de representants del teixit social i cultural de la ciutat de Tarragona, de Vila-seca i d’altres poblacions de la zona d’influència del Port.
En aquesta ocasió els integrants del grup han tractat temàtiques sobre el ferrocarril i el transport de mercaderies. L’objectiu del debat ha estat tractar d’un tema d’actualitat en que el Port de Tarragona hi juga un paper fonamental per ser una infraestructura logística amb un gran interès per aquest mitjà de transport i que s’ha posicionat clarament perquè les administracions competents dissenyin una solució definitiva per al transport de mercaderies per l'interior.
L’entrada amb funcionament en els propers anys del Corredor del Mediterrani i la utilització de la línia de la costa de Tarragona amb el tercer fil per al transport de mercaderies ha centrat gran part del debat. El Port es va refermar en què “la solució que els responsables infraestructures ferroviàries van explicar que era provisional, sota cap concepte sigui definitiva” i creu imprescindible que “l’administració central doni una resposta definitiva que satisfaci les reivindicacions ciutadanes i les necessitats del teixit empresarial del Camp de Tarragona amb un traçat ferroviari per l'interior per al transport de mercaderies”.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics