Dissabte, 23 de Novembre de 2024

Fabroker.eu acomiada un any dedicat, més que mai, a conèixer les necessitats dels seus clients i de suport als seus treballadors

30 de Desembre de 2020, per Redacció
  • Equip de

     

El 2020 passarà a la història com l’any de les persones, del tracte humà i del respecte cap a professions que sovint es miren des d’un segon pla. La gent ha necessitat sentir-se compresa, acompanyada i segura. Al sector de les assegurances, la corredoria Fabroker.eu ha volgut dedicar bona part dels seus esforços a estar al costat dels seus clients, contactant-los per ajudar-los i saber què necessitaven. De la mateixa manera, la família Fabroker.eu ha estat més unida que mai i tot l’equip de treballadors ha anat en la mateixa direcció. Es tanca un any on també s’ha defensat el camí fet, dotze mesos en els que Fabroker.eu es manté com una de les principals corredories de Catalunya. Detallem tots aquests elements amb Kiko Solà, director de Fabroker.eu.

Kiko, el 2020 ha estat un any diferent en tots els sentits i ha generat una situació en la que cal tothom s’ajudi i es comprengui, més que mai, la situació de les persones més properes. Com s’ha viscut des de la família de Fabroker tota aquesta època d’incertesa?

L’hem viscut treballant, atenent les necessitats individuals de les persones del nostre equip i alhora donant el servei que els nostres clients ens demanden. Ha estat un temps ple de novetats amb circumstàncies que mai haguéssim pensat, però cada membre de Fabroker hi ha posat de la seva part i penso que ens en hem sortit prou bé, ens en estem sortint millor dit.

A nivell d’empresa, heu actuat en tot moment afavorint als treballadors i treballadores, evitant fent cap ERTE i apostant molt pel teletreball. De quina forma us heu organitzat? Les vostres oficines, tots aquests mesos, les heu mantingut obertes?

Recordo l’inici com un trasbals imprevist, la tarda del diumenge 15 de març. Parlava amb companys de Manresa i Lleida, directius de corredories similars a la nostra i miràvem cap a on tirar davant d’un confinament estricte i imminent, tenint al davant el repte de combinar la nostra qualitat d’empresa essencial amb la conseqüent necessitat de donar servei i, alhora, preservar com a prioritat la salut de la nostra gent. Per sort, l’equip va sortir endavant d’una forma excel·lent, vam facilitar el teletreball a tothom que el va voler en qüestió d’hores. El mateix confinament facilitava el servei a distància i amb la gent que voluntàriament venia a treballar vam mantenir obertes les quatre oficines per les feines que requerien presència física. Jo mateix anava diàriament a totes les oficines, no tan sols per portar el material necessari com ara mascaretes (que al principi no ni havia), gel i mampares, si no per portar escalf i unió a la nostra gent.

Per sort, a més, no heu tingut cap contagi entre la família Fabroker i aquesta és una molt bona noticia.

No, sortosament no hem tingut cap positiu dintre la plantilla

La vostra base, i també part de la família Fabroker, són els vostres clients. Quins serveis els heu ofert durant aquest temps i de quina forma us heu hagut d’adaptar?

Bàsicament els hem ofert un servei a la carta i els hem atès, fins a on ha estat possible, de la forma que cada client ens demandava. Molta tele-atenció és clar, el telèfon, el whatsapp i el correu electrònic han estat les formes triades amb més freqüència pels clients si parlem de particulars. Les relacions amb empreses i corporacions, sobre tot aquelles situades arreu d’Espanya, han passat per tota classe de programes de reunions on line. Mai hagués pensat que el catàleg fos tan ampli, però qui ens ha necessitat presencialment també ens ha tingut, perquè som i serem una empresa basada en la relació personal.

Quines han estat les principals demandes dels clients i com les heu resolt?

A més de les consultes i tràmits habituals, hem hagut de gestionar els pagaments d’empreses i persones en situació financera compromesa a causa  de la caiguda de l’economia. En aquest sentit, les asseguradores també ens han ajudat a ajudar per dir-ho així, i ens han donat facilitats per ajornar pagaments, fraccionar rebuts i acomodar les necessitats a les possibilitats.

Tota aquesta acció social que heu fet, que és a més un gran exercici de responsabilitat social, us ha portat fa poc a visualitzar el vostre compromís amb la instal·lació d’una imatge identificativa del moment i que arriba a tothom. Parlem de la instal·lació de les tanques on normalment feu difusió de l’empresa i que ara s’han convertit en una gran imatge de suport a les persones, amb un mosaic d’homes i dones amb la mascareta. Perquè heu fet aquesta acció?

Si he de ser sincer ens ho ha demanat el cos. Quan hem parlat del tema amb el meu soci, el Jordi, no hem tardat ni un moment en compartir el sentiment que era el moment de mostrar empatia, de donar una abraçada simbòlica ja no a la nostra gent o a la nostra clientela, si no a la societat on vivim, a qualsevol persona que està passant aquest tràngol que ens ha portat aquest 2020.

Quins inputs, reaccions heu rebut arran de fer aquesta acció a les tanques?

Molts cops de sorpresa, de veure que invertim en mostra de solidaritat més que en ànsia de vendre, i ens han expressat satisfacció en aquest sentit. Ha estat una mica tornar aquella abraçada simbòlica que parlàvem abans.

Amb tota la paràlisi de l’activitat que ha portat la pandèmia, Fabroker s’ha mantingut activa i s’ha treballat en la creació de nous productes i accions. Per això heu iniciat la plataforma CRM per a les tarificacions de vehicles. En què consisteix?

Dins de la nostra voluntat de millora continua i la seva repercussió directa en benefici dels nostres clients, tenim pràcticament llesta la implantació d’una eina que facilitarà la cerca de la millor assegurança per cada client tenint en compte les seves circumstàncies personals, el seu vehicle i els seus requeriments. Això portarà a fer un anàlisi objectiu que desemboqui en una oferta totalment a mida de la millor assegurança disponible al mercat i al preu més competitiu. 

No hem d’oblidar que treballeu de manera constant amb el sector de la hostaleria que és un els més tocats de l’any 2020. De quina manera es tradueix la vostra feina amb aquest sector?

Efectivament la hostaleria ha estat especialment castigada. Tot sovint al parlar per telèfon des del meu despatx, mirava per la finestra i el primer que veia és el bar del davant del despatx tancat a pany i forrellat, dies i dies. En aquest cas, la nostra feina ha estat adaptar la cobertura asseguradora a les noves circumstàncies, i per tant en determinats casos disminuir les cobertures, adaptar les assegurances d’un establiment actiu a un de tancat de forma prolongada i, és clar, buscar solucions al finançament de les primes.

Tanquem un any que molta gent vol oblidar i cal mirar endavant en positiu. Malgrat tot el viscut aquest 2020, seguiu estant entre les corredories més importants de l’estat espanyol. Sempre hi ha motius per tenir optimisme oi?

Està clar que més aviat que tard ha de sortir el sol i, per tant, Fabroker està preparada per assolir nous reptes, incrementant els serveis cap els nostres clients i buscant noves formes de dirigir-nos al públic relacionat amb les novetats que la societat ens ensenya cada dia. Als voltants de l’any 1997, en una comunicació a la clientela, ja els hi vàrem dir: “los tiempos avanzan que es una barbaridad” i ni podem ni volem baixar del tren d’aquesta evolució com no ho hem fet fins ara, per tant ja amb ganes de sortir a saludar l’home dels nassos l’últim dia de l’any i iniciar el 2021 amb l’entusiasme de començar un nou any i un nou repte.

Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics