Va ser el 26 de gener de 2021 quan finalment es va posar en marxa el sistema de lloguer de patinets elèctrics a la ciutat de Tarragona. Després d'uns primers mesos agitats per l'ús incívic d'alguns usuaris, la seva presència ha anat minvant fins a l'actualitat. De fet, recentment algunes de les empreses amb llicència havien optat per ignorar algunes zones per manca de rendibilitat.
Segons han comunicat les mateixes companyies, Lime i Spin han decidit abandonar la ciutat. Amb elles marxen un màxim de 1.000 aparells, si bé es tractava d'un topall que sovint no s'arribava a posar a disposició dels usuaris ja que no hi havia prou demanda. Els aparcaments buits des de fa mesos -prèviament instal·lats per les mateixes empreses- feien pensar en què la "moda" dels patinets havia decaigut. No ha estat tan sols a Tarragona, però, on hi ha hagut una davallada de demanda: Spin, una start-up de Ford, valora que en general l'estat espanyol no és un mercat rendible i per aquest motiu ha comunicat la seva marxa del país.
Pel que fa a Lime, la més recent de les que va arribar a Tarragona, protesten per les normatives restrictives que va impulsar l'Ajuntament a la tardor. Especialment, tal com van avisar les dues companyies, la mesura d'obligar a l'ús del casc desincentiva el lloguer de patinets.
Desapareixen, doncs, les dues empreses que es van sumar a un servei en marxa des de fa aproximadament un any. Només queden Reby i Bird, que també han minvat la seva presència a la ciutat i que en els propers dies hauran de dir si volen renovar o no la llicència vigent per un any. Si ho volen fer, hauran d'acordar noves condicions amb el consistori i, en cas contrari, Tarragona es quedarà sense el servei de lloguer de patinets. Un dels punts de l'ampliació de govern d'ERC amb la CUP a meitats de l'any 2021 fixava precisament l'estudi de la prestació pública d'aquest servei, tot i que per ara no hi ha hagut novetats en aquest sentit.
Segons han comunicat les mateixes companyies, Lime i Spin han decidit abandonar la ciutat. Amb elles marxen un màxim de 1.000 aparells, si bé es tractava d'un topall que sovint no s'arribava a posar a disposició dels usuaris ja que no hi havia prou demanda. Els aparcaments buits des de fa mesos -prèviament instal·lats per les mateixes empreses- feien pensar en què la "moda" dels patinets havia decaigut. No ha estat tan sols a Tarragona, però, on hi ha hagut una davallada de demanda: Spin, una start-up de Ford, valora que en general l'estat espanyol no és un mercat rendible i per aquest motiu ha comunicat la seva marxa del país.
Pel que fa a Lime, la més recent de les que va arribar a Tarragona, protesten per les normatives restrictives que va impulsar l'Ajuntament a la tardor. Especialment, tal com van avisar les dues companyies, la mesura d'obligar a l'ús del casc desincentiva el lloguer de patinets.
Desapareixen, doncs, les dues empreses que es van sumar a un servei en marxa des de fa aproximadament un any. Només queden Reby i Bird, que també han minvat la seva presència a la ciutat i que en els propers dies hauran de dir si volen renovar o no la llicència vigent per un any. Si ho volen fer, hauran d'acordar noves condicions amb el consistori i, en cas contrari, Tarragona es quedarà sense el servei de lloguer de patinets. Un dels punts de l'ampliació de govern d'ERC amb la CUP a meitats de l'any 2021 fixava precisament l'estudi de la prestació pública d'aquest servei, tot i que per ara no hi ha hagut novetats en aquest sentit.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics