La variant de l'N-340 a Altafulla i Torredembarra, via que es va inaugurar tot just al març del 2001 per treure el trànsit de l'interior d'aquestes dues poblacions costaneres del Tarragonès, es convertirà en un tram de l'autovia A-7 de dos carrils per sentit. En el projecte de pressupost general de l'Estat, en debat al Congrés dels Diputats, es preveu una inversió plurianual que s'allargarà fins al 2020 i pujarà a un total de 63 milions en el desdoblament del tram situat entre la urbanització de la Móra, a Tarragona, i fins a l'accés de l'autopista de peatge AP-7 a Torredembarra.
Segons van confirmar fonts de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, la unitat de carreteres del Ministeri de Foment ja treballa en la redacció del projecte, i preveu, en el termini entre un i dos mesos, posar el traçat a informació pública i, per tant, recollir les al·legacions que s'hi puguin presentar. Si el tràmit no s'allargués, les mateixes fonts assenyalen que les obres fins i tot podrien arrencar a final d'aquest any, i allargar-se durant dos o tres anys. L'acabament de les obres, per tant, se situaria entre els anys 2020 i 2021, segons aquests càlculs.
Fins a l'autopista
Dels 63 milions previstos en total per al projecte pel Ministeri de Foment, però, el pressupost d'enguany només preveu una partida de 282.290 euros per a la tramitació del projecte que se sumarien als 500.000 ja previstos l'any passat. De cara al 2018 hi ha previst destinar-hi 15 milions, i el 2019 i 2020, 20 milions cada any.
Tot i que inicialment el projecte preveia que la conversió en autovia del tram d'N-340 s'allargués fins a la Pobla de Montornès, d'on estava previst que partís la continuació de l'autovia A-7 cap a Vilafranca del Penedès, ara el projecte s'està modificant per fer-lo arribar només fins a la rotonda d'accés a l'AP-7 a Torredembarra. Fonts de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona remarquen que la decisió s'ha pres per la previsió que el 2021 s'esgoti la concessió de l'autopista AP-7 que per ara té l'empresa Abertis i que, per tant, la via de peatge passi a ser gratuïta. Emparant-se en aquest mateix motiu, el govern estatal no té previst executar la continuació de l'autovia A-
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics