Dimarts, 23 d'Abril de 2024

La motivació com a eina empresarial

Les instal·lacions de firaReus acullen la jornada 'Motivation day', que ha tractat com es pot aconseguir un ambient laboral positiu en un equip de treball

15 de Gener de 2018, per Marc Busquets
  • Àlex Ríos, durant la seva ponència a la jornada 'Motivation day'

    Cedida

Tres coses hi ha a la vida, diuen, per arribar a la felicitat. Salut, diners i amor. En clau laboral, un dels tòpics assenyala que la via més ràpida per accedir-hi és una nòmina ben sucosa, però no sempre és així. Com a mínim, si tenim en compte la tendència per la qual el rendiment i la satisfacció dels professionals millora quan hi ha altres factors en joc. Aquesta ha estat una de les (moltes) qüestions tractades a la jornada empresarial 'Motivation day', que s'ha celebrat aquest dilluns a les instal·lacions de firaReus i que ha inclòs una sèrie de ponències centrades en l'establiment d'estratègies per aconseguir una major productivitat a partir d'incentius i reptes no sempre econòmics.

Curiosament, la trobada s'ha produït justament el dia considerat com el més trist de l'any, el 'blue monday'. Aquest no ha estat obstacle, però, perquè el debat hagi estat ric. 

'Coses diferents, que sorprenguin'

Cap a dos quarts de 10 ha tingut lloc la primera conferència de la trobada, a càrrec del director de RRHH d'Elring Klinger, Antoni Armengol, que ha construït la seva exposició a partir de la seva pròpia experiència i que ha indicat als assistents diverses tècniques per fer que l'ambient laboral sigui positiu. Posteriorment s'ha dut a terme una taula rodona en què s'han exposat altres casos empresarials en què la implantació de mesures per fomentar la comunicació interna o la cohesió grupal han comportat beneficis als treballadors. 

La directora de RRHH i de comunicació d'ELIX Polymers, Noelia Vázquez, ha centrat la seva intervenció en la importància de "construir marca" amb la finalitat de fomentar "el sentiment de pertinença" de la gent que treballa en una organització. "Sí, la clau a la feina és ser feliç amb el que es fa cada dia", ha subratllat. En el cas d'aquesta societat del sector químic, les accions comunicatives realitzades han servit per mostrar que "no som només una empresa, sinó molt més" perquè han tingut en compte les capacitats individuals per enfortir el grup. "I això, de portes enfora, ens ha fet guanyar més visibilitat", ha celebrat. 

Acte seguit ha estat el torn del talent manager de Viajes para ti, Jesús Fernández. En aquest cas, ha descrit algunes de les activitats lúdiques que s'organitzen per als treballadors amb l'objectiu que "desconnectin" i que "es diverteixin amb els companys de feina". "La felicitat a l'empresa pot arribar per fer coses diferents, que sorprenguin, que siguin úniques i que despertin la curiositat de la gent", ha revelat. Una d'aquestes coses que pot deixar tothom bocabadat és la indumentària, i potser per això l'expert ha lluït una peculiar americana que, "en una festa va causar sensació entre els membres del nostre equip". La darrera ponent d'aquesta activitat ha estat la representant de Laboratorios Quinton, Cecilia Coll. 

Tres eixos per motivar el personal 

Després de la pausa per fer el cafè, ha estat el CEO de Happy Force, Àlex Ríos, l'encarregat de presentar a l'audiència el seu model de gestió de personal. "El nostre marc de treball és la motivació de les persones. La treballem a partir de tres eixos, l'autonomia, les capacitats de cadascú i els objectius", ha explicat a Reusdigital.cat. "Si un treballador pot prendre decisions, sap que pot créixer i que el que fa té un sentit, és més fàcil que se senti integrat i incentivat", ha expressat. Algunes de les accions concretes que s'impulsen i que segueixen aquest model passen, posem per cas, "per poder treballar des d'on es vulgui, a casa o en un cafè", el que ha acabat provocant que l'empresa ja no tingui una oficina física. 

"Com que mesures com aquesta funcionen, n'hem provat de noves per donar més llibertat a la gent", ha seguit Ríos. Una altra ha estat "l'autonomia per decidir el que es cobra mensualment", ha assenyalat, sempre en funció de si s'han assolit o no una sèrie d'objectius. "Però no penseu pas en un full d'excel en què avaluem si han fet una tasca o una altra, hi ha altres aspectes per controlar-ho", ha aclarit, tot referint-se als valors intangibles. Pot tractar-se d'un model pioner, possiblement de futur. En aquest sentit, el consell de l'expert passa per estudiar prèviament quin dels tres eixos pot implementar-se al dia a dia d'una altra empresa, independentment del sector. "No són les accions concretes, les que caldria imitar. Es tracta de saber quin eix pots adoptar per al teu equip de treball", ha matisat. 

Posteriorment hi ha hagut una nova taula rodona, un monòleg a càrrec de Xavier Castells (de l'equip de Comedy Central) i la cloenda de la jornada, a càrrec del regidor Marc Arza. Motivació i felicitat no són la mateixa cosa, ha quedat clar a la trobada d'aquest dilluns, però mantenen una estreta relació. No sempre es pot somriure, però del que es tracta, segons alguns dels ponents, "és de voler lluitar dia rere dia". I si és amb un somriure als llavis, millor que millor. Fonts de firaReus han assenyalat que 150 professionals han pres part a la jornada, de la qual s'ha garantitat una segona edició l'any vinent. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics