Divendres, 29 de Març de 2024

La nova coordinadora europea del Corredor Mediterrani crida a una major col·laboració entre la Generalitat i l'Estat

Iveta Radičová s'exclama que només passin dos trens de mercaderies al dia pel túnel del Pertús i demana millorar la connexió en alta velocitat amb França

10 de Desembre de 2018, per Redacció/ACN
  • Imatge dels assistents a la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani al Palau de Pedralbes.

    ACN

La nova coordinadora europea del Corredor Mediterrani, Iveta Radičová, ha reclamat aquest dilluns una major col·laboració entre la Generalitat i el govern espanyol per donar "passes reals" per culminar definitivament aquesta infraestructura. "Si no hi ha voluntat de cooperació per part del govern nacional en cooperació amb el govern regional, Brussel·les no hi pot fer res", ha afirmat Radičová, que ha assistit per primer cop a la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani. Així mateix, Iveta Radičová s'ha exclamat pel poc rendiment del Túnel del Pertús i que només hi circulin dos combois al dia i només un 7,5% dels previstos en mercaderies i un 20% dels passatgers. A banda, ha reclamat resoldre la connexió en alta velocitat amb França.

La coordinadora europea ha comentat que quan hi ha consens i cooperació entre els governs regionals i els agents econòmics i socials. Des d'Europa hi ha "llum verd" per donar suport i promoure els projectes. A més, ha destacat la necessitat d'obrir a la cooperació a tots els "sectors implicats" en la construcció del corredor. "No podem dir: ho sento tenim vies però no tenim energia, no tenim rutes ni locomotores. És de bojos, és bo pel teatre però no per la vida real. En el teatre seria comèdia, però a la vida real un drama", ha remarcat.

La nova coordinadora europea del Corredor Mediterrani també ha reclamat resoldre la connexió en alta velocitat amb França. "Un cop a la frontera, què cal fer? Saltar?", s'ha preguntat la coordinadora, que aquest diumenge va visitar el túnel del Pertús, on aquest diumenge va comprovar de primera mà que hi circulen molts menys trens dels 34.000 previstos inicialment. Davant els dos combois de mercaderies diaris que hi circulen, s'ha marcat com a primera "tasca" resoldre aquest dèficit i treure el màxim partit a les infraestructures.

La Taula Estratègica del Corredor Mediterrani ha estat presidida pels consellers de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i també ha comptat amb la participació del nou coordinador del Corredor Mediterrani del govern espanyol, Vicent Boira.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics