La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, i representants diversos del teixit comercial de la ciutat, han avaluat aquest migdia de dimarts la campanya Bons Reus ara que aquesta s'acosta a la seva fi. En el marc de l'anomenat Pla de reactivació econòmica i social, l'Ajuntament de Reus ha fet una inversió superior als 1,2 milions per tal que veïns i visitants optessin a tiquets de descompte en botigues de la capital del Baix Camp com a mesura "de xoc" per combatre els efectes de la pandèmia en el consum de béns i serveis.
Després de cinc tandes de bons, entre el 2020 i el 2021, Caelles ha celebrat que aquesta hagi estat la iniciativa "de més èxit i més popularitat" de les incloses en l'esmentat pla de reactivació. En aquesta línia, des de Reus Promoció i el consistori es calcula que l'impacte "directe" dels Bons Reus ha estat de 5,14 milions d'euros.
El balanç de les cinc campanyes dels bons s'ha fet justament l'endemà de la fi de l'última, en la qual es van posar en circulació descomptes per valor de 400.000 euros. Segons ha detallat la regidora, ha estat en el sector de la moda (46,9%), seguit per l’alimentació (10,7%), la restauració (9,5%) i perruqueria i estètica (9,1%), on els clients més han fet ús dels tiquets. En total, aquesta darrera tanda dels bons ha tingut 456 establiments registrats. "És important remarcar el retorn econòmic que ha tingut pel sector quintuplicant la quantitat econòmica injectada per l’Ajuntament”, ha manifestat Caelles.
Sobre la continuïtat dels Bons Reus, Caelles ha argumentat que aquesta ha estat una mesura "per a un moment crític" com ha estat el derivat de la pandèmia. En aquest sentit, i des del teixit comercial, Joan Anton Montaña ha agraït que la campanya es mantingués "en moments que potser ja no eren tan complicats, però en els quals igualment el comerç de Reus necessitava suport" de l'administració. En una línia similar s'ha expressat, des de la Cambra de Comerç, Josep Baiges. "Tot plegat ha superat les nostres expectatives", ha admès, tot desitjant que la "unitat d'acció i l'esperit" de la campanya dels bons es mantingui de cara al futur, en altres iniciatives per dinamitzar el consum i atraure visitants.
La primera fase dels Bons Reus a finals de juliol de 2020. Aleshores, es van posar en circulació 400.000 euros en descomptes, que van suposar un impacte econòmic de 1.827.565 euros. La segona, els Bons Reus Turisme, es van fer el setembre d'aquell mateix temps per posar en circulació 60.000 euros en tiquets, que van suposar un impacte de 283.076 euros. Encara l’any 2020, es va fer una tercera fase de Bons Reus, els Bons Nadal, amb una dotació de 50.000 i un impacte econòmic resultant de 628.014 euros.
Ja enguany, es van fer els Bons Primavera, al maig, amb 200.000 euros en bons, que van suposar un impacte de 847.478 euros. I finalment, els Bons Reus Tardor, que han vençut aquest passat dilluns, han suposat un impacte econòmic de 1.560.113 euros.
Després de cinc tandes de bons, entre el 2020 i el 2021, Caelles ha celebrat que aquesta hagi estat la iniciativa "de més èxit i més popularitat" de les incloses en l'esmentat pla de reactivació. En aquesta línia, des de Reus Promoció i el consistori es calcula que l'impacte "directe" dels Bons Reus ha estat de 5,14 milions d'euros.
Una mesura concreta per a un "moment crític"
El balanç de les cinc campanyes dels bons s'ha fet justament l'endemà de la fi de l'última, en la qual es van posar en circulació descomptes per valor de 400.000 euros. Segons ha detallat la regidora, ha estat en el sector de la moda (46,9%), seguit per l’alimentació (10,7%), la restauració (9,5%) i perruqueria i estètica (9,1%), on els clients més han fet ús dels tiquets. En total, aquesta darrera tanda dels bons ha tingut 456 establiments registrats. "És important remarcar el retorn econòmic que ha tingut pel sector quintuplicant la quantitat econòmica injectada per l’Ajuntament”, ha manifestat Caelles.
Sobre la continuïtat dels Bons Reus, Caelles ha argumentat que aquesta ha estat una mesura "per a un moment crític" com ha estat el derivat de la pandèmia. En aquest sentit, i des del teixit comercial, Joan Anton Montaña ha agraït que la campanya es mantingués "en moments que potser ja no eren tan complicats, però en els quals igualment el comerç de Reus necessitava suport" de l'administració. En una línia similar s'ha expressat, des de la Cambra de Comerç, Josep Baiges. "Tot plegat ha superat les nostres expectatives", ha admès, tot desitjant que la "unitat d'acció i l'esperit" de la campanya dels bons es mantingui de cara al futur, en altres iniciatives per dinamitzar el consum i atraure visitants.
Cinc campanyes
La primera fase dels Bons Reus a finals de juliol de 2020. Aleshores, es van posar en circulació 400.000 euros en descomptes, que van suposar un impacte econòmic de 1.827.565 euros. La segona, els Bons Reus Turisme, es van fer el setembre d'aquell mateix temps per posar en circulació 60.000 euros en tiquets, que van suposar un impacte de 283.076 euros. Encara l’any 2020, es va fer una tercera fase de Bons Reus, els Bons Nadal, amb una dotació de 50.000 i un impacte econòmic resultant de 628.014 euros.
Ja enguany, es van fer els Bons Primavera, al maig, amb 200.000 euros en bons, que van suposar un impacte de 847.478 euros. I finalment, els Bons Reus Tardor, que han vençut aquest passat dilluns, han suposat un impacte econòmic de 1.560.113 euros.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics