Diumenge, 16 de Juny de 2024

Lucena apunta a l'increment d'activitat a l'aeroport de Reus quan el Prat «arribi al límit»

14 de Setembre de 2022, per Marc Busquets Obré
  • El president d'Aena, Maurici Lucena, durant la seva intervenció a la Cambra de Comerç de Reus, acompanyat de l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, i del president de l'ens, Jordi Just.

    Eloi Tost/ACN

El president d'Aena, Maurici Lucena, ha apuntat aquest dimecres a la Cambra de Comerç de Reus que l'aeroport de la capital del Baix Camp veurà incrementat "considerablement" el tràfic de passatgers quan la base de Barcelona-el Prat "arribi al límit" de la seva capacitat, quelcom que creu que passarà "en uns pocs anys" i que farà que les companyies de vols derivin part de la seva oferta cap a la Costa Daurada. 

La connexió amb l'estació intermodal



Sota el lema L'aeroport de Reus: una infraestructura al servei del seu entorn, i envoltat d'autoritats locals i del territori, Lucena ha avançat les inversions previstes a l'equipament de la nostra ciutat i s'ha compromès a establir una connexió "ràpida" entre la base aèria i la futura estació intermodal, al terme de Vila-seca, per tal que el trajecte es pugui completar "en set minuts". No ha concretat res més al respecte, però. 

Tot descrivint l'aeroport de Reus com una "eina bàsica i estratègica" per al desenvolupament socioeconòmic del Camp i l'Ebre, el president d'Aena ha explicat quines són les "potencialitats" de l'equipament del Baix Camp. En aquest sentit, ha destacat la seva "comoditat" (en al·lusió a les "bones connexions" que fan que sigui "molt fàcil" arribar-hi i sortir-ne) i les seves "atractives destinacions" internacionals, en especial les que uneixen la ciutat amb el Regne Unit. Lucena ha volgut recordar que en l'actual temporada estival han estat 20 les destinacions a l'abast dels viatgers, i que "encara s'està treballant per poder revertir" la previsió segons la qual a l'hivern l'activitat a l'aeroport "serà baixa". 

El factor Hard Rock



Sobre la relació amb l'aeroport de Barcelona-el Prat, Lucena ha argumentat que la relació amb el de Reus "és i ha de ser simbiòtica". En aquest punt de la seva intervenció ha lamentat que el pacte polític entre els governs de Catalunya i central per ampliar la base àeria de la capital del país "hagi tirat enrere". En aquesta línia, ha assenyalat que l'equipament de Barcelona "arribarà al límit de la seva capacitat en uns pocs anys", quelcom que pot suposar un notable increment de l'activitat de l'aeroport de Reus. Un altre factor que al seu parer ha de contribuir a potenciar-lo és el desenvolupament del complex de Hard Rock. 

Lucena ha vinculat el futur desenvolupament de l'aeroport amb la seva situació actual. S'ha felicitat pel fet que l'equipament estigui recuperant l'activitat prèvia a la covid-19. De fet, ha pronosticat que les xifres de la base de la Costa Daurada "aniran a millor" en les properes temporades i ha precisat que "a nivell tècnic", l'espai està preparat per acollir uns 2,5 milions de passatgers anuals a les seves instal·lacions. "Per tant, parlem d'una infraestructura que pot
créixer", ha afegit. 

El president d'Aena també ha recordat les inversions fetes en els últims anys (del 2010 al 2021) a l'aeroport, i que ha xifrat en 84 milions "per, entre altres accions, millorar i ampliar la terminal". També s'ha referit al nou parc fotovoltaic que estarà en funcionament el 2026, així com els 29,1 milions d'euros que s'invertiran des d'enguany i fins al 2026, precisament. 

Estació de Vila-seca-aeroport de Reus



A l'acte també hi han intervingut el president de la Cambra, Jordi Just; i el batlle de Reus, Carles Pellicer. Aquest últim ha proposat que la futura estació intermodal es denomini Estació de Vila-seca-aeroport de Reus. L’alcalde també ha aprofitat la seva intervenció per demanar a la Generalitat de Catalunya la convocatòria urgent de la Taula de l’aeroport. A la convocatòria, ha subratllat, s'hauria de tractar comes poden poden captar bases de companyies aèries a Reus; i com es poden impulsar "accions atractives" de promoció de l’aeroport.

Al seu torn, l'amfitrió Jordi Just ha reiterat l'aposta de la corporació per "una xarxa d'aeroports catalans" per "garantir la mobilitat" dels ciutadans, i ha manifestat que l'estació intermodal "és fonamental" per desenvolupar l'economia del territori. 

Declaracions de Maurici Lucena a la Cambra de Reus (vídeo: ACN)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2DxOgbA1Yxo[/youtube]
 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (4)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan Mengual  16 de Setembre de 2022

perquè esperar i no ara mateix

no seria més facil construir la "tercera pista LLARGA conflictiva" que no és pot fer a Barna, però si es pot fer a Reus- Constanti?
Pepito de l'arena.  14 de Setembre de 2022

M'he posat a tremolar...

Quan he llegit que el batlle també volia una taula. Però no, aquesta és de l'Aeroport. Menys mal.
Jaume Reus  14 de Setembre de 2022

Nom

No lieu més als turistes amb el nom de l’estació, que els veus que ja venen prou perduts. “Aeroport de Reus” queda més clar. Vila-seca ja te una parada.
Pepito de l'aena (abans era de l'arena)  14 de Setembre de 2022

Que s'han pensat aquest pagesos del camp?

L'aeroport de Reus augmentarà el trànsit quan a "can fanga" estem farts d'avions. I després, ja veurem. Que no saben vostès alló del centralisme madrileny? Doncs aqui també en tenim de centralisme. Que us pensàveu?

Reportatges