LA VERITAT, SI US PLAU
Doncs, per que vol marxar ZARA ?.
La gerent de La Fira Centre Comercial fa balanç dels tres primers anys del complex a la ciutat
Aquest novembre fa tres anys que a Reus hi va obrir La Fira Centre Comercial. Amb l'objectiu de ser "un carrer de botigues més" de la ciutat, tal i com es va assenyalat llavors, l'equipament de Metrovacesa primer i de Merlin Properties actualment encara la campanya de Nadal amb bones expectatives. Reusdigital.cat ha entrevistat la gerent del complex, Mayte Forján, qui assenyala que aquest es troba en "en un fase de creixement" sense haver arribat a la "maduresa". "Ens considerem un complement del comerç de Reus i això ens porta a tenir una relació més estreta amb les institucions locals", apunta pel que fa a la relació amb les botigues del nucli antic.
Quin balanç en fa, en termes generals, dels tres anys de funcionament de La Fira Centre Comercial?
L’evolució ha estat positiva seguint la tendència que la majoria de centres comercials experimenten en la fase inicial perquè no han arribat encara al seu punt de maduresa. En els primers mesos es produeixen afluències molt altes perquè a l’efecte compra s’hi suma l’efecte curiositat. Seguidament es produeix una davallada lleu de les afluències i, posteriorment, un creixement lleu però sostingut que va acompanyat d’un augment de les vendes derivat de la millora del grau de fidelitat dels clients. Ara ens trobem en aquesta fase de creixement i encara no hem arribat a la fase de maduresa.
Quina relació es manté amb el conjunt dels petits botiguers de la ciutat?
Tot i que el nostre format és de centre comercial, la nostra ubicació és totalment urbana. Ens considerem un complement del comerç de Reus i això ens porta a tenir una relació més estreta amb les institucions locals i també amb representants de les associacions que lideren el comerç de Reus. En aquest sentit, formem part de la Taula de comerç de Reus i estem en contacte permanent amb el teixit institucional i associatiu de la ciutat.
La Fira Centre Comercial s'ha sumat aquest estiu a la campanya turística 'Visit Reus'. S'ha notat en un increment de la presència de visitants turistes al centre comercial?
La campanya d’estiu és una de les millors campanyes que fem a La Fira Centre Comercial. En primer lloc, per la clara oportunitat de captar públic nou i molt ben segmentat i, en segon, per la possibilitat de mesurar els resultats de forma molt concreta. Realment la campanya 'Visit Reus' ens ha proporcionat un increment d’afluències.
L'arribada dels cinemes Axion ha satisfet les necessitats previstes a la planta superior?
La presència del cinemes ha millorat la zona de restauració perquè són sectors totalment complementaris. Tot i que encara queda recorregut per optimitzar la zona, ja comencem a tenir més demanda dels locals disponibles. Un fet rellevant i que demostra el nou posicionament de la planta alta, ha estat la recent incorporació de Goiko Grill, un establiment innovador i d’èxit en les nous formats d’alimentació ràpida i saludable. L'arribada dels cinemes ha millorat l’oferta, i augmentat el pes del lleure i la restauració.
Les Gavarres, La Fira CC, Parc Central... Al territori hi ha diversos espais grans espais d'oci. Un model comercial com aquest és sostenible?
Sempre és sostenible si l’oferta i la demanda s’adeqüen. En moments de contracció del consum sempre es produeixen petits ajustos, baixen les vendes, baixen els lloguers i finalment baixa el valor de l’immoble. En moments d’expansió del consum passa exactament el contrari. En el moment actual podem afirmar que el pitjor ja ha passat i que el consum va mostrant indicadors positius des de fa uns anys. De fet, ha estat el motor de la recuperació. D’altra banda, la densitat comercial de l’oferta 'retail' en format de centre o parc comercial és molt baixa, a Catalunya, i a la demarcació de Tarragona. Si ens comparem amb Madrid, per exemple, som en la meitat de metres quadrats de superfície de centres comercials per habitant. Aquesta dada també ens fa pensar que no hi ha un excés d’oferta en aquest format.
Concerts a l'estiu, recitals poètics, classes magistrals de moda... Quin objectiu es busca, a l'hora de planificar totes aquestes activitats a La Fira?
L’objectiu es pot resumir en una paraula. Posicionament. Totes les campanyes van encaminades a posicionar el centre comercial com un espai de compra i lleure en què el compromís amb la cultura, les tendències de moda i el dinamisme estan integrats. Dit d’una altra forma, volem dotar a la Fira d’ànima. Volem que sigui un espai que transcendeixi al simple acte de comprar, tot dotant-lo de personalitat pròpia, on el client s’hi senti identificat.
Com s'encara la campanya de Nadal? Quines expectatives tenen els comerços del centre comercial?
L’època nadalenca del 2018 es presenta molt bé. El sector moda està en ple funcionament ja que a l’hivern s’ha retardat per aspectes de climatologia. D’altra banda, estem en una fase macroeconòmica on el consum es comporta de forma acceptable i, internament, com he dit abans, La Fira encara es troba en fase creixement. Tot això fa pensar en una molt bona campanya de Nadal.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics