Els agents econòmics del Camp de Tarragona reben amb bons ulls la fi dels peatges. El president de la Cambra de Comerç de Valls, Josep Maria Rovira, afirma que la mesura suposarà un estalvi per a moltes persones que cada dia van a treballar a Valls i permetrà acabar amb un "desavantatge competitiu" de la comarca. Els grans beneficiats seran els transportistes, que tindran una via ràpida gratuïta amb l'afegit que fins ara "alguns xofers han de pagar el peatge de la seva butxaca i per això no passen per l'autopista", remarca.
Des de la Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona (FEAT) el seu director, Josep Lluís Aymat, creu que la supressió de les barreres "suposarà un canvi" positiu que millorarà "la seguretat, la rapidesa i la fluïdesa" de les comunicacions. Amb tot, tant des de l'ens cameral com des de la federació de transportistes reclamen a les administracions més inversions perquè la carretera sigui el més útil possible i alerten d'una possible saturació d'ara en endavant. En concret, Aymat posa el focus en les àrees de servei, que considera insuficients a l'AP-2. "Els conductors han de fer pauses obligatòriament i necessiten espais per fer-les amb seguretat i comoditat", apunta; i creu que les àrees actuals poden quedar petites. A l'Estat també li reclama que millori les entrades i sortides per fer l'autopista més "permeable".
Per la seva banda, Rovira demana a la Generalitat que construeixi una rotonda als afores del polígon industrial de Valls per tal que els camions puguin enllaçar millor amb l'autopista al Pla de Santa Maria a través de la C-37. Diàriament, uns 1.500 camions surten del polígon de Valls, un miler dels quals se'n va cap a l'AP-2.
Finalment, tots dos també reclamen que s'acabi d'una vegada l'A-27, i especialment el túnel del coll de Lilla que ha de connectar Tarragona i Valls amb Montblanc. Aymat considera que el túnel "és una clau de volta importantíssima per a tota la futura connectivitat del Camp de Tarragona cap a l'interior de la península Ibèrica". La infraestructura permetrà que totes les mercaderies que surten del Port de Tarragona i els polígons petroquímics vagin per autovia fins a Montblanc, on podran enllaçar amb l'AP-2.
Des de la Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona (FEAT) el seu director, Josep Lluís Aymat, creu que la supressió de les barreres "suposarà un canvi" positiu que millorarà "la seguretat, la rapidesa i la fluïdesa" de les comunicacions. Amb tot, tant des de l'ens cameral com des de la federació de transportistes reclamen a les administracions més inversions perquè la carretera sigui el més útil possible i alerten d'una possible saturació d'ara en endavant. En concret, Aymat posa el focus en les àrees de servei, que considera insuficients a l'AP-2. "Els conductors han de fer pauses obligatòriament i necessiten espais per fer-les amb seguretat i comoditat", apunta; i creu que les àrees actuals poden quedar petites. A l'Estat també li reclama que millori les entrades i sortides per fer l'autopista més "permeable".
Per la seva banda, Rovira demana a la Generalitat que construeixi una rotonda als afores del polígon industrial de Valls per tal que els camions puguin enllaçar millor amb l'autopista al Pla de Santa Maria a través de la C-37. Diàriament, uns 1.500 camions surten del polígon de Valls, un miler dels quals se'n va cap a l'AP-2.
Finalment, tots dos també reclamen que s'acabi d'una vegada l'A-27, i especialment el túnel del coll de Lilla que ha de connectar Tarragona i Valls amb Montblanc. Aymat considera que el túnel "és una clau de volta importantíssima per a tota la futura connectivitat del Camp de Tarragona cap a l'interior de la península Ibèrica". La infraestructura permetrà que totes les mercaderies que surten del Port de Tarragona i els polígons petroquímics vagin per autovia fins a Montblanc, on podran enllaçar amb l'AP-2.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics