La Llotja de Reus ha acollit, aquest dilluns, la presentació de l'opuscle de les segones Jornades de Promoció de l'Avellana de Muntanya, on figura les intervencions dels experts que hi van participar, a més de les activitats que s'hi van desenvolupar. Les jornades van ser organitzades per l'Associació d'Amics de les Muntanyes de Prades, amb l'objectiu d'oferir arguments per valorar el producte.
La publicació reuneix les aportacions de noms rellevants com la del director dels Serveis Territorials del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Àngel Xifré; la metgessa i catedràtica del Departament de Medicia i Cirugia de la URV, Rosa Solà; el director de l'Oficina Tècnica de l'Avellana, Jaume Salvat; el membre del Panel de Tast de l'Avellana, Eudald Salvat, i la “instagramer” Montse Llauradó. Tots ells, exposen en què van consistir les activitats que van coordinar i comparteixen coneixements sobre el tast de l'avellana i receptes. En les darreres pàgines, l'AAMP comparteix amb els qui desitgin fer-la la ruta pels conreus de l'avellana de muntanya.
En la seva intervenció a la Llotja, el president de la Cambra, Jordi Just ha destacat la importància d'aquestes jornades i ha obsequiat al president de l'AAMP, Josep Moragas, un full de cotització corresponent a aquest dilluns, el número 2.400. Just ha donat pas a Moragas, qui ha valorat la qualitat de l'avellana de muntanya i ha demanat que aquesta tingui una cotització diferenciada. Així mateix, ha avançat que hi haurà unes terceres jornades. Just ha volgut aclarir la petició del representant de l'AAMP, tot dient que "la Cambra no és l'òrgan que adjudica els preus de la Llotja".
Tot seguit han intervingut Àngel Xifré, que ha apuntat la necessitat de diferenciar l'avellana de muntanya, a més de reivindicar els productes de proximitat, i Rosa Solà, que ha aprofitat per exposar els avantatges saludables de l'avellana.
L'edició de l'opuscle compta amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Reus, el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, EURECAT, l'Ajuntament de Vilaplana, la Denominació d'Origen Protegida Avellana de Reus i amb el patrocini del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
La publicació reuneix les aportacions de noms rellevants com la del director dels Serveis Territorials del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Àngel Xifré; la metgessa i catedràtica del Departament de Medicia i Cirugia de la URV, Rosa Solà; el director de l'Oficina Tècnica de l'Avellana, Jaume Salvat; el membre del Panel de Tast de l'Avellana, Eudald Salvat, i la “instagramer” Montse Llauradó. Tots ells, exposen en què van consistir les activitats que van coordinar i comparteixen coneixements sobre el tast de l'avellana i receptes. En les darreres pàgines, l'AAMP comparteix amb els qui desitgin fer-la la ruta pels conreus de l'avellana de muntanya.
En la seva intervenció a la Llotja, el president de la Cambra, Jordi Just ha destacat la importància d'aquestes jornades i ha obsequiat al president de l'AAMP, Josep Moragas, un full de cotització corresponent a aquest dilluns, el número 2.400. Just ha donat pas a Moragas, qui ha valorat la qualitat de l'avellana de muntanya i ha demanat que aquesta tingui una cotització diferenciada. Així mateix, ha avançat que hi haurà unes terceres jornades. Just ha volgut aclarir la petició del representant de l'AAMP, tot dient que "la Cambra no és l'òrgan que adjudica els preus de la Llotja".
Tot seguit han intervingut Àngel Xifré, que ha apuntat la necessitat de diferenciar l'avellana de muntanya, a més de reivindicar els productes de proximitat, i Rosa Solà, que ha aprofitat per exposar els avantatges saludables de l'avellana.
L'edició de l'opuscle compta amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Reus, el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, EURECAT, l'Ajuntament de Vilaplana, la Denominació d'Origen Protegida Avellana de Reus i amb el patrocini del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics