Manquen elements!
El suau, el Plim i el 'menjablanc', entre altres, també son propis de Reus. A ben segur que trobem altres delícies.
Les espelmes amb l'emblema de Reus Capital de la Cultura Catalana, elaborades pels alumnes del Taller Baix Camp, és un altre dels productes promocionals estrella
La Capital de la Cultura Catalana a Reus estarà molt ben representada. No només amb actes culturals, activitats i altres cerimònies sinó també amb productes reusencs elaborats per marques de la ciutat. Els vermuts Miró, una coca especial de la Capitalitat elaborada al forn Sistaré, ous de Pasqua amb motius reusencs des de la pastisseria Huguet i un vi amb un disseny especial dels cellers Clos Glena són els plats forts com a productes promocionals de l'esdeveniment. Però no només això, els alumnes del Taller Baix també han fet la seva aportació amb les espelmes de la capitalitat.
La regidora de Cultura, Montserrat Caellas, consdiera que "generar productes amb el valor afegit de la Capital de la Cultura Catalana" és una molt bona oportunitat per promocionar l'esdeveniment, així com l'elaboració de productes del Baix Camp. La regidora també ha fet referència als costos per fer possible tots els projectes que es reben per a la capitalitat i ha afegit que "si hi ha l'oportunitat que s'aprovin els pressupostos, totes les propostes tindran cabuda".
Les delícies del Baix Camp
Cadascuna de les propostes s'ha donat a conèixer a la casa Rull i cada entitat ha ofert els seus productes al públic per fer-hi un primer tast.
La proposta del forn Sistaré és una coca amb la base de la tradicional coca de San Sebastià però integrant-la al territori afegint ingredients com l'avellana, l'oli DO Siurana i el vermut. El representant d'aquest forn, Xavier Pàmies, ha destacat que la Capitalitat s'ha de reconèixer com una festivitat i per això la seva proposta "és una coca de festa".
Per la seva banda, Ramon de la Fuente, de la pastisseria Huguet, ha presentat uns ous de xocolata que lligaran la temàtica de la Pasqua amb motius reusencs com les cares de la tradicional parella de gegants, el vitxet i la vitxeta. A més, també han elaborat unes piruletes de xocolata amb el logo de Reus Capital de la Cultura Catalana 2017.
Des dels Vermuts Miró, la seva proposta és la popular ampolla del tradicional vermut reusenc. La responsable de màrqueting de la marca, Laura Prats, ha animat a tothom a tastar tots els productes que, a més, "mariden perfectament amb el vermut", ha dit en clau d'humor.
Per últim, els cellers Clos Galena ofereixen el seu vi amb la peculiaritat que aquests tindran una etiqueta personalitzada. Els cellers han treballat conjuntament amb la galeria d'art Anquin's per crear un disseny especialment reusenc: "una dona simbòlica que llueix un vestit estampat amb els mateixos panots del Gaudí i que olora la rosa de Reus", tal com explica la directora de la galeria d'art Antquin's, Pepa Quinteiro. Aquest disseny ha estat creat per l'artista internacional Didier Lourenço. A més, l'etiqueta, així com la caixa serigrafiada rebran el popular nom de 'Coia'.
Espelmes de la Capitalitat
L'acte no estava concorregut només per periodistes i mitjans de comunicació. Aquest cop, els alumnes del Taller Baix Camp han sigut part protagonista de l'acte. Aquesta entitat, que actua en favor de les persones amb discapacitat intel·lectual adultes i les seves famílies, ofereix unes espelmes que elaboren els mateixos alumnes i que estan personalitzades amb l'emblema de la capitalitat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics