Dijous, 21 de Novembre de 2024

Clam per aturar el desmantellament de la via de la costa Salou-Cambrils

Les entitats en defensa del transport públic recullen signatures per elevar-les a les administracions

06 d'Abril de 2019, per ACN
  • Els concentrats en el tall de la via de l'estació de Salou durant la protesta per reclamar que no es desmantelli la via de la costa Salou-Cambrils.

    ACN

La Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), conjuntament amb entitats veïnals i ecologistes, han organitzat una protesta festiva aquest dissabte a l'estació de tren de Salou per exigir que s'aturi el desmantellament de la línia de la costa de Salou-Cambrils previst amb la posada en marxa del corredor del mediterrani. Les entitats en defensa del transport públic subratllen que no té sentit deixar sense servei ferroviari els 675.000 passatgers a l'any que registra aquesta via. Així mateix, insisteixen que la declaració d'impacte ambiental del corredor, que avala el desmantellament, està "caducada" i no s'ajusta a la normativa mediambiental vigent. Durant la jornada, el col·lectiu ha recollit signatures que presentaran a les administracions i que definiran les "noves estratègies" per defensar el transport públic.

Prop d'un centenar de persones s'han concentrat a les andanes de l'estació de tren de Salou per rebutjar el desmantellament de la via de la costa entre els municipis de Salou i Cambrils. Tot just després de l'arribada d'un regional a l'estació, els concentrats han tallat la via del tren, de forma simbòlica, durant uns minuts per mostrar-hi el seu rebuig frontal. La protesta sota el lema 'Salvem la línia Salou-Cambrils. Integració SÍ – Desmantellament NO' ha començat amb un esmorzar popular, seguit d'una actuació d'una banda de percussió i amb la lectura d'un manifest per part dels representants de les entitats organitzadores.

De fet, els portaveus de la PTP i de la pdf.camp han remarcat que el desmantellament va en contra de la llei de canvi climàtic i que atempta contra els passatgers que l'usen diàriament. "Seria la primera vegada en democràcia que es desmantella un servei que funciona, no entenem aquesta actitud de menyspreu del Govern", ha sostingut el vicepresident de la PTP, Manel Ferri, que lamenta que la Generalitat no en demani el traspàs. A la vegada, ha recordat que fa aproximadament un mes van presentar una querella al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per denunciar que hi ha arguments suficients per mantenir la mobilitat. Un avís, ha dit Ferri, al Govern, al govern espanyol i als ajuntaments impulsors, atès que és la primera vegada que la plataforma denuncia en 25 anys.

A més, segons el portaveu de la pdf.camp, Carlos Montejano, el darrer retard en la posada en marxa del corredor "juga" a favor seu per fer sentir la seva veu i esdevenir interlocutors en una taula per al transport públic. A més, també han demanat que el Govern reclami el traspàs de les competències -del desmantellament i de la integració de la via- que actualment correspon al govern espanyol.

Per tot plegat, han recollit signatures que elevaran a les administracions corresponents per plantejar "noves estratègies de continuïtat" i perquè no confien en la viabilitat del projecte del tren-tram entre Cambrils i Salou-PortAventura. "Si hi ha desmantellament mai més hi haurà aquí xarxa ferroviària", ha assegurat Ferri. Tot i això, el Departament de Territori i Sostenibilitat va encarregar al mes de març a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) la redacció de l'estudi informatiu, de la declaració d'impacte ambiental i del pla especial ferroviari per a implantar el tramvia en aquesta zona.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

bavi  08 d'Abril de 2019

Aprofitament Sí, desmantellament NO.

A veure, quan tens una infraestructura ferroviària, que ocupa un terreny, que serà substituida per una de nova amb un altra traçat s’ha d’estudiar l’aprofitament de la vella fins l’últim moment. Pels voltants del 2006 i 2007 ja es parlava de fer com un tramvia del CAMP, no recordo ara els traçats però ja es pensava en les vies que passen per Salou, Port-Aventura, Cambrils, Tarragona, Reus. Amb la Colla Corre-Cuita (una colla del carnaval de Reus) ja vam fer com una carrossa que vam anomenar TRAM-CAMP, un tren-tramvia que unia totes aquestes poblacions, Castellvell, Maspujols (això era la part humorística) i també l’estació del Camp (que quedava molt aïllada allà al mig d’aquells camps) que era per fer broma de la situació però al mateix temps reivindicar-la. Les vies del tren ja estan posades i l’espai que ocupen ja està ocupat fa anys (no cal fer expropiacions), s’haurien de fer les reformes corresponents i potser alguna connexió nova per fer aquest tren-tramvia del camp.
També alguna vegada havia proposat la posada en marxa d’una linía de tren entre La Pobla de Segur, Lleida i la nostra costa de Tarragona, Salou, Port-Aventura i Cambrils; per turisme i per la mobilitat del territori. I un increment dels horaris de tren entre Lleida i Reus i Tarragona. I també la potenciació de la línia cap a Mora. I també un aparcament al nord de l’estació de Reus. I…. moltes altres actuacions.