Dimarts, 16 de Juliol de 2024

El Port instal·la un bol·lard soterrat per millorar l'atracada dels vaixells

13 d'Agost de 2021, per
  • Una imatge del bol·lard

    Port de Tarragona

El Port Tarragona ha instal·lat un bol·lard soterrat per millorar l'atracada de vaixells al moll de Cantàbria. Aquesta novetat respon a la necessitat de millorar l'amarratge i d'augmentar la seguretat de les embarcacions en condicions de fort vent.

La solució trobada pels tècnics en infraestructures del Port de Tarragona permet que la coberta del bol·lard s'aixequi cada vegada que sigui necessària la seva utilització per l'empresa encarregada de les operatives Ro-Ro en el moll de Cantàbria. Aquest bol·lard serà invisible quan no sigui necessari. També permet donar amarratge a través de popa per millorar l'atracada dels vaixells que tinguin una gran part del buc fora de l'aigua.

La iniciativa forma part del servei orientat al client que el Port de Tarragona ofereix per tal d'atraure nous tràfics als seus molls. La directora de Desenvolupament i Negoci del port, Genoveva Climent, ha volgut destacar que "el bol·lard és un exemple tangible del servei a mida i de proximitat que donem al Port, en aquest cas, per millorar l'eficàcia i la seguretat de les operatives".

Connexions ferroviàries

Recentment, el Port Tarragona ha estès la ruta Ro-Ro (vaixells que transporten vehicles) amb Turquia fins al centre de la península en tren. Es tracta del primer servei ferroviari regular de contenidors des de les instal·lacions del port tarragoní. La connexió setmanal uneix la terminal intermodal de La Boella i el Port Sec d'Azuqueca d'Henares.

Des que es descarreguen les mercaderies al Port de Tarragona fins que arriben a Madrid per via fèrria és d'unes 12 hores. L'estratègia del Port de Tarragona per potenciar el ferrocarril i la càrrega general ha permès ampliar el radi d'acció més enllà del seu hinterland actual. Han convertit destinacions allunyades i poc viables econòmicament en rendibles i atractives per als clients. L'entrada en funcionament del Corredor ferroviari del Mediterrani el 2023 completarà aquesta estratègia intermodal.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges