El diputat de Junts Isidre Gavín ha reclamat aquest dimecres al ministre de Transports, Óscar Puente, el traspàs del servei dels trens Avant de mitjana distància a la Generalitat de Catalunya. Segons Gavín, el traspàs permetria resoldre les deficiències d'un servei que ara és "insostenible" i on els ciutadans pateixen "endarreriments i incidències de forma reiterada". Per això ha demanat actuacions "urgents" per resoldre les mancances i el traspàs del servei de l'Avant a la Generalitat. "És un servei públic, transcorre íntegrament per Catalunya i és traspassable", ha dit. El ministre de Transports, Óscar Puente, ha tancat aquesta porta i l'ha acusat de fer "populisme i demagògia" fruit de la "campanya electoral".
Durant la sessió de control al Congrés, Gavín ha afirmat que els usuaris de mitjana distància "pateixen un mal servei" que es presta "en condicions impròpies". Fruit d'aquesta situació, ha recordat, els ciutadans s'han unit a plataformes com Dignitat a les Vies. El servei, ha dit, és "insostenible i inhumà" i contrasta amb el fet que altres zones de l'Estat com les ciutats de l'entorn de Madrid, amb menys població que Lleida o Tarragona, "tenen el doble d'oferta".
En la seva rèplica, Puente ha acusat Gavín de fet un discurs "incendiari", i li ha recordat que el seu executiu està fent esforços per millorar el servei. "El govern d'Espanya està fent una feina molt seriosa des de fa sis anys per millorar les infraestructures" amb "lleialtat, diàleg i pensant en el servei a la ciutadania", ha dit. Ha posat com a exemple actuacions a la Sagrera, Sants o Vila-seca, per "convertir-les en les millors estacions que ha tingut mai el poble català".
Un traspàs "senzill"
Fora del ple Gavín ha lamentat les "evasives" del govern espanyol i del ministre Puente. "És coherent amb el mal servei que dona Renfe", ha indicat davant la premsa. Així mateix, ha dit que hi ha quatre alternatives per donar més freqüència al servei. Tanmateix, ha dit que la infraestructura d'aquesta xarxa no és traspassable a la Generalitat perquè és d'ample internacional. Sí que es podria transferir al Govern els trens Avant, el personal i els recursos. "És un traspàs molt més senzill", ha remarcat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics