L'Ajuntament de Tarragona ha presentat aquest dimecres els canvis en el contracte de la brossa per evitar que la licitació torni a quedar deserta. El consistori ha incrementat el preu base de la licitació dels lots 1, 2 en 931.000,48 euros anuals. En la primera licitació, els tres primers lots sumaven 20.506.092,71 euros. Ara, la xifra pels lots 1 i 2 s'enfila a 21.437.093,19 euros. Una altra de les modificacions destacades d'aquesta segona licitació és l'eliminació de la partida per a la flota de camions d'hidrogen, ja que asseguren la tecnologia en aquest àmbit no està "prou madura". A més, la recollida porta a porta de la Part Alta passa a fer-se amb illes emergents i també es facilita la contractació de set persones més.
"Amb un mes al govern, tal com ens havíem compromès, hem abordat la necessitat d'aquest nou contracte que sigui adaptat a les necessitats reals i a les de futur", ha destacat la regidora de Neteja, Sonia Orts, en la presentació del nou contracte del servei de transport i recollida de residus, neteja viària, platges, solars i gestió de la deixalleria. I ha afegit: "volem posar solucions a les mancances que hem anat veient les darreres setmanes i els darrers anys".
Segons Orts, tant per la voluntat que no torni a quedar desert cap dels lots - 1 i 2 hi van quedar el desembre de l'any passat- i seguint l'obligatorietat de publicar un estudi de costos més detallat, així com la correcció d'alguna esmena sol·licitada en la resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, des de la regidoria s'han establert set propostes que volen "afavorir la participació i incrementar l'interès per part de les empreses participants".
Entre aquestes destaquen l'increment dels preus d'inversió per la inflació. Així, és resolt adequant el preu de màquines, augmentant l'interès aplicat a les inversions (abans era d'un 2,5 i ara del 4,5%) i passant el contracte de nou a deu anys. Pel que fa a les despeses generals, es passa del 5 al 7%. Als lots 1 i 2, el percentatge anterior s'aplicava sobre el cost de personal i el d'explotació. Ara, s'aplicarà sobre els costos de personal, explotació i amortització
Respecte al benefici industrial, en la licitació deserta aquest era del 3% i només es calculava sobre el cost de personal i el d'explotació. En la licitació actual, de maig i juliol del 2023, es calcula sobre els costos de personal, explotació i també de les amortitzacions. A la vegada, també es modifica l'amortització sobre les obres de la nau, la qual passa de deu a 20 anys.
D'altra banda, s'han establert quatre mesures principals, que "tècnicament són favorables" i responen també a la necessitat d'aproximar-se als veïns. En concret, es tracta de la recollida porta a porta de la Part Alta que passa a fer-se amb illes emergents. Aquesta es considera una opció més neta i tècnicament més adequada. Així, sostenen, s'eliminen les bosses a terra.
També desapareix la partida per a la flota de camions d'hidrogen i els 2 milions d'euros previstos per a aquesta actuació es destinaran a altres despeses. Des de la regidoria també expliquen que faran realitat el projecte Pam a Pam i que s'oferirà, de manera opcional, un solar municipal per habilitar-lo com a aparcament dels vehicles de reserva de l'empresa adjudicatària.
Millores per als treballadors
Finalment, s'han especificat també les millores per als treballadors de la futura empresa que treballi amb el contracte de la neteja. D'una banda, les despeses de personal s'han calculat segons el conveni col·lectiu del treballador i un plus més (un 2,43%) amb un informe d'intervenció favorable i tenint en compte tots els paràmetres actuals, com la possibilitat d'un 5% d'absentisme i els plusos preexistents en el conveni.
Amb tot això, en els lots 1 i 2 sorgeix la possibilitat de contactar set persones més a la plantilla, així com amb noves partides que es facilita la incorporació de personal. Així mateix, es continua amb el lot 2 per afavorir la contractació social.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics