Dimarts, 02 de Març de 2021

Les OMAC de Mont-roig posen en marxa un nou servei de relació amb l'administració per a persones estrangeres

22 de Gener de 2021, per Redacció
  • Una imatge del logotip de les OMAC de Mont-roig

    Cedida

Les Oficines Municipals d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, posen en marxa, a partir del dilluns 25 de gener de 2021, un nou servei que permetrà a les persones estrangeres que no disposin de la Targeta d’Identificació d’Estranger (TIE), relacionar-se per mitjans electrònics amb el consistori. L’objectiu és que puguin obtenir el certificat IDCAT mòbil, que permet identificar-se a l’hora de fer qualsevol tràmit en línia.

La iniciativa vol donar resposta a la part important de veïns del municipi estrangers que no disposen de TIE, amb l’objectiu d’establir un mecanisme alternatiu al registre presencial i minimitzar la interacció social per tal de preservar la salut de la ciutadania atenent a les recomanacions sanitàries. La tramitació del certificat IdCAT Mòbil es durà a terme mitjançant el servei de videoconferència, que serà enregistrada i en el transcurs de la qual es requeriran diversos consentiments per substituir a la signatura presencial.

Les persones interessades en fer el tràmit hauran de tenir més de 16 anys i identificar-se mitjançant algun dels següents documents: o NIE (en el cas que aquest no disposi de fotografia, s'haurà de presentar passaport o carta d'identitat del país d'origen per tal de poder identificar a la persona); o Passaport o Document identificador d'un país de la Unió Europea, o targeta de residència comunitària.

Per poder fer ús del servei caldrà sol·licitar cita prèvia, de manera telefònica o a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. Una vegada feta la reserva de cita, la persona que assistirà el tràmit es posarà en contacte amb l’interessat per explicar-li com es farà el tràmit i la documentació necessària per a realitzar-lo.

A banda, les Oficines d’Atenció a la Ciutadania recorden que continuen oferint el servei d’assistència per videoconferència o bé per telèfon, que permet fer qualsevol tràmit amb l’Ajuntament des de casa, d’una forma fàcil i senzilla, amb el suport del personal de les OMAC durant tot el procés. Per utilitzar el servei d’assistència per videoconferència o per telèfon cal demanar cita prèvia a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament o bé trucar al 977 83 70 05 (marcant opció 0).

Finalment es recorda que per a l’assistència presencial és obligatori sol·licitar cita prèvia a través d’aquest enllaç o bé trucar al 977 83 70 05 (marcant opció 0).

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics