L'institut Fontanelles, de les Borges del Camp, ha engegat aquest curs un nou projecte de matemàtiques per a l'alumnat. Aquest consisteix en una línia de treball a partir de les maletes del Museu de les matemàtiques de Catalunya. Segons s'explica des del centre, gràcies a l'AMPA l'any passat es va poder adquirir la col·lecció completa de cinc maletes "amb material manipulatiu", des d'infantil fins a batxillerat. També es va poder organitzar una jornada de formació per a tot el professorat de matemàtiques de l'institut i de les escoles de la zona.
S'assenyala que es tracta d'un projecte "innovador, que té l'atractiu d'apropar els estudiants al vessant més manipulatiu de les matemàtiques", i que "ha estat un gran èxit de participació". En aquest sentit, cinc centres educatius propers a l'institut Fontanelles s'hi han inscrit: són l'escola Font de l'Arc, de Vilanova d'Escornalbou; l'escola Puigmarí, de Duesaigües; l'escola Mare de Déu del Roser, de Riudecols; l'escola Josep Fuster d'Alforja; i l'escola Rocabruna, de Les Borges del Camp.
Les maletes en qüestió proposen als joves "reptes i experiències matemàtiques" amb l'objectiu de "fomentar un aprenentatge competencial, oferir activitats significatives basades en la resolució de problemes, i obrir les matemàtiques a altres disciplines científiques i, també, al camp de l'art i de la història", es detalla des del centre. El material que contenen es pot fer servir com a taller lliure, treball a l'aula o taller guiat. Les escoles que hi participen poden recollir el material a l'institut i dinamitzar les diverses activitats en el seu centre durant una setmana.
En aquesta línia, dies enrere l'escola Josep Fuster d'Alforja va dedicar uns dies a fer activitats de matemàtiques per a tots els grups del col·legi, des d'infantil fins a cicle superior. Al seu torn, a l'nstitut Fontanelles s'usa el material "amb una metodologia de treball inclusiu, per donar resposta a alumnes amb necessitats molt diverses", i també "per reforçar coneixements adquirits a l'aula ordinària".
S'hi sumen cinc centres educatius de l'entorn
S'assenyala que es tracta d'un projecte "innovador, que té l'atractiu d'apropar els estudiants al vessant més manipulatiu de les matemàtiques", i que "ha estat un gran èxit de participació". En aquest sentit, cinc centres educatius propers a l'institut Fontanelles s'hi han inscrit: són l'escola Font de l'Arc, de Vilanova d'Escornalbou; l'escola Puigmarí, de Duesaigües; l'escola Mare de Déu del Roser, de Riudecols; l'escola Josep Fuster d'Alforja; i l'escola Rocabruna, de Les Borges del Camp.
Les maletes en qüestió proposen als joves "reptes i experiències matemàtiques" amb l'objectiu de "fomentar un aprenentatge competencial, oferir activitats significatives basades en la resolució de problemes, i obrir les matemàtiques a altres disciplines científiques i, també, al camp de l'art i de la història", es detalla des del centre. El material que contenen es pot fer servir com a taller lliure, treball a l'aula o taller guiat. Les escoles que hi participen poden recollir el material a l'institut i dinamitzar les diverses activitats en el seu centre durant una setmana.
En aquesta línia, dies enrere l'escola Josep Fuster d'Alforja va dedicar uns dies a fer activitats de matemàtiques per a tots els grups del col·legi, des d'infantil fins a cicle superior. Al seu torn, a l'nstitut Fontanelles s'usa el material "amb una metodologia de treball inclusiu, per donar resposta a alumnes amb necessitats molt diverses", i també "per reforçar coneixements adquirits a l'aula ordinària".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics