El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha reclamat aquest divendres celeritat a Foment en l'execució de les diferents mesures a les quals s'ha compromès el Ministeri amb el territori per tal d'incrementar la seguretat a l'N-240 entre Lleida i Montblanc, perquè "estem parlant de vides humanes i de seguretat", ha remarcat. Les tres rotondes previstes a Juneda "s'han anat pressupostant els darrers anys però no s'han acabat fet", ha assenyalat. Així mateix, tampoc s'ha implementat una altra solució, en aquest cas de caire provisional, que seria la desviació obligatòria amb bonificacions de camions cap a l'AP-2, en el tram les Borges Blanques-Montblanc ja que manca que Foment signi el conveni pertinent amb la concessionària de l'autopista. En tercer lloc, també ha demanat que s'executi "al més aviat possible" el projecte de duplicació de l'N-240 entre Lleida i les Borges, que hauria d'incloure també la variant de Juneda. El darrer accident mortal a l'N-240 va tenir lloc dimecres a la nit al terme municipal de Lleida, en un xoc frontal en el qual va perdre la vida un jove de Madrid de 22 anys.
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha remarcat que "al 2015, amb el conseller Vila ja demanàvem celeritat, al 2016 amb Rull, demanàvem celeritat. i ara, a punt de tenir nou conseller, seguim demanant celeritat" en relació amb la implementació dels diferents compromisos de Foment relacionats amb el tram lleidatà de l'N-240. "Crec que fer unes rotondes i una mesura de gestió –com el desviament de camions- no ha de ser tant difícil però sembla que –la Generalitat- ho té molt més difícil que altres administracions", ha manifestat Ricard Font tot mostrant-se molest pel fet que des de Foment "no siguin capaços de complir uns compromisos que no són nous i que el territori coneix des de fa temps".
Així, Font confia que, finalment, Foment iniciï enguany la construcció de les tres rotondes previstes al terme municipal de Juneda, actuació que el Ministeri es va comprometre ja fa diversos anys amb els alcaldes dels municipis lleidatans per on discorre l'N-240. Els pressupostos de l'Estat destinen aquest 2018 una partida de 3 milions d'euros a aquestes rotondes, tot i que ja havien estat pressupostades el 2017 per Foment però encara no s'han executat ni començat. Així mateix, els comptes estatals per aquest any també consignen un milió d'euros per acabar de pagar la rotonda construïda a Margalef, al terme municipal de Torregrossa, la qual va entrar en servei el 2016.
Una altra solució a mig termini a la qual també s'ha compromès Foment és la desviació obligatòria de camions, amb bonificacions, en el tram de l'N-240 entre Montblanc i les Borges Blanques. "Esperem que el Ministeri ho faci realitat tot i no tractar-se d'una solució definitiva", ha dit el secretari d'Infraestructures i Mobilitat. En relació amb aquesta mesura, Ricard Font ha explicat que està pendent que Foment signi un conveni amb la concessionària de l'AP-2 per poder desviar el trànsit pesat de l'N-240 cap a l'autopista, entre les capitals de les Garrigues i de la Conca de Barberà. Els pressupostos de l'Estat 2018 preveuen assumir bonificacions del 50% per a la desviació de camions entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, mentre el tram amb major sinistralitat, en Lleida-les Borges en queda fora.
Font també ha reclamat celeritat pel que fa al projecte –a més llarg termini- de duplicació de l'N-240, entre les capitals del Segrià i de les Garrigues, que inclouria la variant de Juneda. Els comptes estatals preveuen invertir enguany 2,5 milions d'euros per a la duplicació, un projecte per al qual l'Estat ha consignat 26 milions d'euros en els comptes del 2019 i 25 milions més en els del 2020. Així mateix, els pressupostos del 2017 ja incloïen una partida per iniciar la duplicació però tampoc es va acabar executant cap actuació al respecte.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics