Diumenge, 15 de Setembre de 2024

Vandellòs i l'Hospitalet subvencionarà les inversions en instal·lacions d’energia elèctrica fotovoltaica o minieòlica per a l'autoconsum

29 de Gener de 2021, per Redacció
  • Imatge del ple

    Cedida

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant subvencionarà les inversions en generació d'energia elèctrica fotovoltaica o minieòlica per a l’autoconsum en habitatges unifamiliars (autoconsum individual), edificis d'habitatges (autoconsum individual o compartit) i empreses (naus industrials i locals). L’import de la subvenció serà de fins al 30% de la despesa considerada com a subvencionable, amb una quantia màxima per sol·licitud de 2.500 euros per l’autoconsum individual i de 4.500 euros per a l’autoconsum compartit en comunitats energètiques d’empreses o habitatges. Al tercer sector i a les cooperatives se’ls aplicarà un 10% addicional de l’import atorgat.

Això serà possible gràcies a la modificació de les bases reguladores de subvencions d’eficiència energètica i autoconsum del consistori, que va aprovar inicialment el ple de l’Ajuntament del passat dijous, amb els vots a favor del PSC, JxCat, ERC, la CUP, Cs i PP i l’abstenció de la FIC, amb la incorporació de l’esmena presentada per la CUP. Una altra de les novetats incloses en aquestes bases és l’ampliació del ventall de beneficiaris d’aquestes subvencions: a més dels ciutadans i ciutadanes empadronades al municipi amb una antiguitat d’un any i les empreses i els autònoms amb domicili fiscal al municipi, podran demanar-les també les comunitats.

Al ple també es van aprovar inicialment les Bases reguladores de les condicions per a la circulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP) i bicicletes amb pedaleig assistit a les vies públiques, amb els vots a favor de tots els grups polítics municipals, excepte la CUP, que es va abstenir. Amb aquestes bases, es tracta d’ordenar la mobilitat urbana, d’evitar danys propis o aliens i de garantir la seguretat vial, per potenciar la pacífica convivència dels vianants i la resta d’usuaris i usuàries de les vies públiques, tal com consta en el preàmbul del text i va assenyalar el regidor de Mobilitat, Tomás Díaz.

El ple de l’Ajuntament va acordar delegar a l’empresa municipal de promoció econòmica, Idetsa, la inversió, gestió i manteniment de les zones blaves, així com la gestió de les sancions i encomanar al gerent d’aquesta societat anònima municipal amb capital íntegrament públic l’estudi de les tarifes a percebre per l’Ajuntament. Aquest punt es va aprovar amb els vots a favor del PSC, JxCat, la CUP, Cs i el PP; i els vots en contra de la FIC i d’ERC.

També va prosperar la moció presentada pel grup municipal de JxCat sobre l’estudi per a la instal·lació de reductors de velocitat o senyalitzacions horitzontals/verticals, amb els vots a favor del PSC, JxCat, la CUP, Cs i PP; i l’abstenció de la FIC i d’ERC. Així doncs, es va acordar demanar als serveis tècnics municipals que facin aquest estudi per determinar quines són les zones del municipi on es poden instal·lar aquests reductors de velocitat o senyalitzacions en cas necessari, per augmentar-ne la seguretat; i “fer una valoració a consciència de les deficiències que hi ha actualment a la Via Augusta”, tenint en compte que hi ha unes obres previstes en aquesta via. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

J. A. Carricondo  30 de Gener de 2021

Ha de ser un bon exemple a seguir!

Tant de bo que la majoria, o la totalitat, segueixin l'exemple. És una gran aportació a les millores del medi ambient. És treballar per al futur i no esperar que algú aporti solucions màgiques! És el futur de la societat!

Reportatges