L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant subvencionarà les inversions en generació d'energia elèctrica fotovoltaica o minieòlica per a l’autoconsum en habitatges unifamiliars (autoconsum individual), edificis d'habitatges (autoconsum individual o compartit) i empreses (naus industrials i locals). L’import de la subvenció serà de fins al 30% de la despesa considerada com a subvencionable, amb una quantia màxima per sol·licitud de 2.500 euros per l’autoconsum individual i de 4.500 euros per a l’autoconsum compartit en comunitats energètiques d’empreses o habitatges. Al tercer sector i a les cooperatives se’ls aplicarà un 10% addicional de l’import atorgat.
Això serà possible gràcies a la modificació de les bases reguladores de subvencions d’eficiència energètica i autoconsum del consistori, que va aprovar inicialment el ple de l’Ajuntament del passat dijous, amb els vots a favor del PSC, JxCat, ERC, la CUP, Cs i PP i l’abstenció de la FIC, amb la incorporació de l’esmena presentada per la CUP. Una altra de les novetats incloses en aquestes bases és l’ampliació del ventall de beneficiaris d’aquestes subvencions: a més dels ciutadans i ciutadanes empadronades al municipi amb una antiguitat d’un any i les empreses i els autònoms amb domicili fiscal al municipi, podran demanar-les també les comunitats.
Al ple també es van aprovar inicialment les Bases reguladores de les condicions per a la circulació dels vehicles de mobilitat personal (VMP) i bicicletes amb pedaleig assistit a les vies públiques, amb els vots a favor de tots els grups polítics municipals, excepte la CUP, que es va abstenir. Amb aquestes bases, es tracta d’ordenar la mobilitat urbana, d’evitar danys propis o aliens i de garantir la seguretat vial, per potenciar la pacífica convivència dels vianants i la resta d’usuaris i usuàries de les vies públiques, tal com consta en el preàmbul del text i va assenyalar el regidor de Mobilitat, Tomás Díaz.
El ple de l’Ajuntament va acordar delegar a l’empresa municipal de promoció econòmica, Idetsa, la inversió, gestió i manteniment de les zones blaves, així com la gestió de les sancions i encomanar al gerent d’aquesta societat anònima municipal amb capital íntegrament públic l’estudi de les tarifes a percebre per l’Ajuntament. Aquest punt es va aprovar amb els vots a favor del PSC, JxCat, la CUP, Cs i el PP; i els vots en contra de la FIC i d’ERC.
També va prosperar la moció presentada pel grup municipal de JxCat sobre l’estudi per a la instal·lació de reductors de velocitat o senyalitzacions horitzontals/verticals, amb els vots a favor del PSC, JxCat, la CUP, Cs i PP; i l’abstenció de la FIC i d’ERC. Així doncs, es va acordar demanar als serveis tècnics municipals que facin aquest estudi per determinar quines són les zones del municipi on es poden instal·lar aquests reductors de velocitat o senyalitzacions en cas necessari, per augmentar-ne la seguretat; i “fer una valoració a consciència de les deficiències que hi ha actualment a la Via Augusta”, tenint en compte que hi ha unes obres previstes en aquesta via.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics