Dijous, 28 de Març de 2024

El tren dièsel llançadora Perafort-Tarragona no resol les mancances ferroviàries del Camp, segons la pdf.camp

27 de Febrer de 2014, per Tarragona21/ GDDC
  • Passatgers d'un tren de rodalies

    Cedida

La Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp ) considera que la proposta de connexió ferroviària entre Tarragona i Perafort “no representa cap avenç substancial en l’assoliment d’un servei ferroviari adequat per a les poblacions del Camp”, i demana que l’alcalde Ballesteros centri les seves gestions en l’assoliment de la connexió de l’Arboç, una proposta “de millora real i efectiva que compta amb el consens de diferents ajuntament, cambres de comerç, associacions de veïns i ens econòmics del territori”.

La pdf.camp fa notar que en cas que s’executés la connexió Tarragona/Perafort sense cap altra actuació, la ciutat de Tarragona “restaria condemnada a un servei no directe i de baixa freqüència. La pèrdua de temps que representa el transbordament a Perafort faria que el temps de recorregut fins a Barcelona fos pràcticament igual al temps de recorregut dels regionals actuals, però amb un preu molt més elevat”. L’ interès, per tant, restaria limitat a la connexió amb les circulacions d’alta velocitat amb destinació a altres destinacions peninsulars, que representen una part molt petita del total de la mobilitat. Com que el servei deixaria de banda la resta de poblacions del territori, la demanda seria escassa i per tant la freqüència molt feble, apunten.

La pdf.camp expressa la seva preocupació pel fet que aquesta suposada solució “a la carta”pugui provocar el trencament del consens territorial assolit a favor de la connexió de l’Arboç. A banda de la “debilitat” de la proposta, el fet que l’alcalde de Tarragona estigui negociant solucions en termes estrictament locals obre la porta a actuacions similars per part de la resta del territori. “L’aparició d’un seguit de propostes diferents i excloents entre si ens porta a la situació volguda pel Ministeri: posar el tercer carril per a mercaderies, deteriorant greument el servei de viatgers actual i no fer res més en l’àmbit dels passatgers. En aquest aspecte, el “trenet de gasoil” pot ser una maniobra de distracció per no executar d’una vegada per totes les inversions que permetin disposar de trens regionals de qualitat a les estacions urbanes del Camp de Tarragona. Crida l’atenció que una proposta d’aquest tipus sigui acceptada per l’alcalde de Tarragona, quan seria absolutament rebutjada pels seus homòlegs de Lleida o Girona” declaren.

La pdf.camp es reafirma en la defensa de l’alternativa de la connexió a l’Arboç entre les línies convencional i d’alta velocitat ja que “permet disposar de servei directes de regionals d’altes prestacions a totes les estacions del Camp, assolint els temps de recorregut compromesos per la Generalitat de Catalunya (45 minuts Tarragona/Barcelona, 60 minuts Reus/Barcelona) i amb fàcil coordinació amb el servei de rodalies del Camp de propera implantació”. En aquest sentit, la pdf.camp demana a l’Ajuntament de Tarragona “que aclareixi si manté el seu compromís amb aquesta proposta i està disposat a liderar-la”.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics