Dijous, 18 de Juliol de 2024

El Rally Costa Daurada Legend Reus es consagra en el món dels vehicles clàssics

10 de Novembre de 2019, per Redacció
  • Un vehicle participant del Rally Costa Daurada Legend Reus

    Cedida

El Rally Costa Daurada Legend Reus va tancar aquest dissabte al vespre la seva cinquena edició. Després de dues jornades de competició amb 14 especials, gairebé 140 quilòmetres cronometrats i 480 de recorregut, prop d'un centenar de vehicles històrics i clàssics van tornar a desfilar per la plaça de la Llibertat reusenca abans de la cerimònia de lliurament de guardons.

Els centenars de reusencs que es van donar cita per gaudir del podi d'arribada van contemplar durant dues hores un autèntic museu de l'automoció esportiva de les dècades dels 70, 80 i principis dels 90 del segle passat. Entre els participants hi havia des d'un Renault 4/4 a Renaults 5 Turbo2; un Seat 850 i diversos 127 i 124; diversos Fiat 124 Spider; un Alfa Romeo 75 IMSA i diversos Giulia i GT; un Audi Quattro, un Lancia Stratos, un Lada VFTS, un Volkswagen Kafer, així com una extensa col·lecció de Porsches i BMWs, entre altres.

Després de les dues passades pels trams de la Mussara i Farena de divendres i de realitzar també en dues ocasions els trams de dissabte per Colldejou, la Teixeta, el Molar, Montsant i Priorat, els pilots van celebrar sobretot la introducció del nou tram en bucle del Molar. Aquesta secció s'estrenava en aquest Costa Daurada Legend Reus amb sortida des del Molar i, després d'11 quilòmetres cronometrats, retornava a la cruïlla d'entrada al poble per acabar a la carretera de la Figuera. Altres trams mítics que van marcar diferències van ser el tram del Priorat, que aprofita part del tram d'Escaladei utilitzat en el campionat del Món, així com la pujada a la Mussara.

En la categoria de Velocitat, els protagonistes d'aquest cinquè Costa Daurada Legend Reus van ser la parella formada per Víctor Ribot i Jordi Ros (Renault 5 GT Turbo), que es van imposar a la parella de l'EBC David Espasa i Joan Codinachs (Peugeot 205 GTI), mentre que Ignasi Contijoch i Xavier Mitjavila (BMW 323i E21) van pujar al tercer esglaó del podi.

En Regularitat Super Sport (RSS), on els equips han de mantenir mitjanes de velocitat de 70 km/h, el triomf absolut va ser per Joaquim Gummà i Joaquim Turón (BMW 323i E30), els quals es van imposar a Joan Miquel Sánchez i Joan Font (BMW 325i E30) i a Joan Galtés i Jordi Galtés (BMW 325i E30).

Finalment, la categoria de Regularitat Sport (RS), amb mitjanes de 55 km/h i la que reuneix més inscrits, va coronar a Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora (Porsche 944 Turbo) per davant de Juan Pedro García i Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth) i de Narcís Marcó i Gerard Ferrer (Lancia Delta HF Integrale).

L'acte de lliurament de premis va comptar amb la presència de l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, així com del regidor d'Esports, Josep Cuerba, que es van encarregar de donar també el trofeu especial Ciutat de Reus, que s'atorga als guanyadors absoluts del tram de la Mussara. En aquest cas la victòria en RS va ser per Juan Pedro García i Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth); en RSS es van endur el guardó Xavier Domingo i Antoni Moragas (BMW M3 E30), mentre que en Velocitat va ser per Víctor Ribot i Jordi Ros (Renault 5 GT Turbo).

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges