Dimarts, 16 de Juliol de 2024

La Cambra defensa que ha aconseguit moltes millores pel petit comerç

Isaac Sanromà no creu que la seva institució "faci d'escut a l'Ajuntament"

13 de Juny de 2008, per Redacció

Des de la Cambra, també "s'ha parlat amb els responsables de Metrovacesa perquè no només tinguin en compte una oferta comercial basada en noms i grans marques reconegudes, sinó que també es valorin les inversions d'empresaris reusencs", expressa Sanromà. En aquest sentit, la Cambra actua com a mitjancer per facilitar l'accés del botiguers de la ciutat. Una altra de les accions impulsades per la Cambra, segons Sanromà, és el finançament d'un estudi per veure quin serà l'impacte de Metrovacesa en el comerç local.

Per últim, Sanromà ha volgut recordar que no "és mai decisió de les cambres dir on i quan es poden implantar noves superfícies subjectes a la llicència comercial de la Generalitat", sinó que depèn del Pla Territorial Sectorial d'Equipaments Comercials. Però pel president de la Cambra també és important que Reus compti amb un emplaçament comercial capaç de competir amb altres poblacions.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Peretim & Dinga  14 de Juny de 2008

Cambra de Comerç ?

La qüestió principal es que no sabem quines son les millores que ha dut a terme la Cambra de Comerç per potenciar el petit comerç de la ciutat. Que les facin públiques d’una vegada aquestes millores si es que realment existeixen.
Es ben trist que el màxim responsable de la Cambra digui que una de les accions ha estat el finançament d'un estudi per veure quin serà l'impacte de Metrovacesa en el comerç local.
Es com si a algú li tallen el braç i després, es fa un estudi per saber com serà la vida d’aquesta persona sense al braç. Un 10 per la Cambra.
La Cambra diu també que ha impulsat un Consell de Promoció Comercial. De moment no ha promocionat res pel petit comerç (i si ho ha fet, que ens ho diguin).
A més, es ben trist que només es parli de mesures d’impuls i de promoció quan Metrovacesa està al caure. Com si el comerç de Reus només tingués dret a promoció quan perilla la seva existència.
El comerç de Reus no cal que miri cap a altres poblacions per ser competitiu. Reus ja té un model de comerç integrat a la ciutat que ha estat un referent i l'enveja per a moltes ciutats durant molts anys.
Les grans superfícies comercials l’únic que fan es donar negoci als seus promotors, que son gent anònima i que tant els fa que sigui Reus o Tarragona, Lleida o Saragossa. Mentre trobin un Ajuntament que es deixi impressionar per uns quants milions d’euros, un tros de terreny per construir i després ajuda i promoció gratis per llogar els locals, ja ho troben bé.
El petit comerç, en canvi, té vocació de fer ciutat. El petit comerç es fonamenta en els mateixos veïns de Reus que inverteixen els seus diners en els seus establiments.
Es per això que no cal que anem a copiar les solucions a la desesperada d'altres poblacions que, mirant amb enveja el desenvolupament comercial de Reus, volen ser també ciutat comercial sense tenir el teixit de petits empresaris del comerç de Reus.
Si som bons en una cosa, hem de continuar signeu-ho i procurar ser cada dia millors. S'ha de promocionar i potenciar el que ja tenim, allò que ha funcionat fins ara i deixar estar el que fan els demés.
Si l'Ajuntament i la Cambra de Comerç no en prenen consciència d'això, si volen potenciar un model de comerç de grans superfícies en detriment del comerç que fa ciutat, el comerç integrat al casc urbà, potser valdrà més que el comerciants vagin pensant en fugir de Reus i anar cap a altres indrets on siguin més ben tractats i acollits.

Reportatges