La Direcció General de Trànsit ha ampliat el nombre de possibles preguntes de l'examen teòric del carnet de conduir, de 800 a 15.000. La DGT vol evitar així que es memoritzin i es reprodueixin les respostes d'altres test i vol fomentar que els conductors novells s'aprenguin el codi de circulació. L'examen teòric, però, no serà l'únic que patirà modificacions. La DGT també modificarà l'estructura de l'examen pràctic, aplicant l'anomenat examen pràctic de qualitat. Durant els deu primers minuts de la prova, els aspirants conduiran de manera autònoma i sense indicacions, a un lloc que coneguin. Tot seguit, hi haurà quinze minuts de conducció guiada. En cas de suspendre, al final de la prova, l'examinador explicarà perquè s'ha suspès.
Les variacions en les proves per a l'obtenció del carnet de conduir s'implementaran a partir del desembre, però, des de que la DGT va comunicar els canvis a principis de novembre, detractors i partidaris ja han expressat les seves opinions.
La Confederació Nacional d'Autoescoles (CNAE) es mostra partidària d'aquesta mesura ja que significarà una tornada a les seves aules. El president de l'associació, Jose´Miguel Báez, "felicita la DGT pe la posada en marxa d'aquest nou mètode de prova teòrica, perquè obligarà als alumnes a tornar a les aules per aprendre seguerat viària". La CNAE creu que amb aquesta nova prova posarà punt i final a "la substitució de classes per test, perquè els aspirants ja no podran memoritzar les respostes", en paraules de Báez.
Els sector més crític veu que aquesta iniciativa suposarà un augment de la recaptació per part de la DGT. Així doncs, consideren que l'enduriment de les condicions per obtenir el permís de conduir farà que els alumnes esgotin les convocatòries amb més facilitat, cosa que implica pagar més formació a les autoescoles i tornar a pagar les taxes de l'examen.
=== Obtenir el carnet de conduir a la primera costa 739 euros de mitjana ===
L'associació de consumidors FACUA ha presentat un informe sobre el cost que suposa obtenir el carnet de conduir. Amb una mostra de deu ciutats de l'Estat espanyol, FACUA ha determinat que la mitjana del preu per treure's el carnet de conduir a la primera és de 739 euros.
A Coruña és la ciutat més econòmica, amb un import mig de 526 euros, i Bilbao i Barcelona són les ciutats més cares. Aconseguir el permís de conduir a la Ciutat Comtal té un cost de 981 euros, de mitjana. FACUA denuncia en l'informe que l'autoescola més cara, de les 112 autoescoles enquestades, triplica els preus de l'autoescola més barata.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics