Divendres, 29 de Març de 2024

L'oficina sobre deute hipotecari resol 105 casos en el primer any de funcionament

Actualment, el servei té en tràmit 78 casos més

29 d'Abril de 2013, per Redacció
  • Signatura del conveni per obrir a Reus el servei d'assessorament hipotecari

     

Durant el primer any de funcionament, el servei municipal ha resolt un total de 20 expedients amb dació en pagament del deute, dels quals 12 s'han tancat amb la dació de l'habitatge en pagament del deute total pendent; 4 amb dació amb lloguer social, que permet la residència en el mateix immoble; i 4 amb dació parcial.

Dels 105 expedients resolts, 64 són consultes i assessoraments de persones que desconeixen les condicions concretes de la seva hipoteca o d'altres que han de prendre alguna decisió sobre alguna proposta que els ha fet el banc, mentre que 21 corresponen a la reestructuració del deute.

L'Ajuntament de Reus està donant resposta a 690 persones que viuen en els habitatges hipotecats que formen part dels 183 expedients, ja tancats o en tràmit, gestionats des de la creació del servei d'assessorament hipotecari.

El perfil majoritari dels usuaris és de persones d'entre 36 i 45 anys d'edat i amb una mitjana d'ingressos d'entre 500 i 1.000 euros mensuals (33%), tot i que els titulars sense ingressos representen un 23%. I el perfil de la unitat de convivència és, majoritàriament, el d'una parella amb fills al càrrec o una familia nombrosa.

El servei s'adreça a les famílies que no poden fer front al pagament del préstec amb garantia immobiliària que estan en risc de perdre el seu habitatge principal i no tenen altres propietats immobles, i als avaladors de préstecs amb garantia hipotecària que, per motiu d'impagament, estiguin en risc de perdre el seu habitatge.

Aquesta eina és d'àmbit local i es desenvolupa amb conveni amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i amb coordinació amb el servei Ofideute de Generalitat de Catalunya. El servei fa els primers contactes amb les famílies afectades i elabora una proposta que, a traves d'Ofideute, es negocia amb les entitats financeres.

Valoració política positiva

La regidora cap de l'àrea de Benestar Social, Montserrat Vilella, afirma que el volum de casos atesos demostra que "el servei és una eina necessària per atendre i acompanyar a les famílies durant una situació tan complicada com és no poder pagar la hipoteca". I destaca que "com abans puguem mediar en el procés, més opcions hi haurà per a la negociació entre el titular de l'habitatge i l'entitat financera".

El regidor cap de l'àrea d'Arquitectura i Urbanisme, Miquel Domingo, recorda que Reus va ser un dels primers municipis a obrir un servei d'aquestes característiques i destaca que "el bon funcionament del servei facilita la predisposició a la col·laboració de les entitats financeres". I afegeix que "el servei municipal és un referent per a altres ajuntaments del territori que s'han interessat pel seu funcionament".

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics