Aquesta és la primera vegada que s'implementarà aquest sistema de gestió electrònic en unes eleccions al Parlament de Catalunya. Tal i com ha explicat el conseller Jordi Ausàs, "no es tracta de cap simulació electrònica, sinó que és un procés real de funcionament electrònic de les meses electorals". La gestió electrònica es desenvoluparà en 101 col·legis electorals, 339 meses i s'hi implicaran 1.356 persones. En total, aquest nou sistema de gestió incidirà amb un cens provisional de 207.411 ciutadans, l'equivalent a una població global de 305.077 persones.
Els col·legis administrats electrònicament funcionen amb un sistema de gestió que dota a les meses electorals d'eines informàtiques per facilitar la realització de les tasques que exerceixen els seus membres durant la jornada electoral. Per a poder desenvolupar les tasques, cada mesa disposarà d'un ordinador portàtil amb un mòdem 3G i l'aplicació específica, un cens electoral en format digital, una impressora làser per a la generació de documentació electoral i un monitor addicional.
Durant la constitució de les meses electorals, els col·legis administrats electrònicament automatitzaran els processos d'introducció de les dades del membres de la mesa i interventors, de generació de l'acta de constitució de la mesa i de comunicació de l'obertura al Centre de Recollida d'Informació.
L'administració del sistema de gestió electrònic manté el procés de votació convencional, per la qual cosa els votants no experimenten cap canvi, ni tampoc és necessari modificar la legislació electoral. Tanmateix, l'ús d'aquest sistema permetrà simplificar i agilitzar els treballs de la mesa, ja que la informació comuna de les actes només s'ha de transcriure una vegada i les trameses de dades al Centre de Recollida d'Informació es realitzen de manera automàtica i immediata.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics