El Servei Català de Trànsit ha organitzat aquest dissabte l'última sessió del programa de formació 3.0 adreçat a motoristes a Cornudella de Montsant. Un de cada quatre morts a les carreteres de Catalunya són usuaris de motociclistes. Malgrat que la tendència, enguany va a la baixa, han mort 29 motoristes durant els sis primers mesos de l'any respecte als 31 de l'any passat, segons el Departament d'Interior. "Tot i que les dades de mortalitat baixen, la veritat és que no són òptimes", ha asseverat el conseller d'Interior, Miquel Buch. "Encara que tinguéssim un sol mort a les carreteres estaríem igual de preocupats, farem tota la feina per millorar aquestes dades de mortalitat", ha afegit Buch. Una cinquantena de motoristes han participat de la sessió formativa que vol millorar la seva tècnica de conducció i la seguretat dels conductors.
Des de fa quatre anys el Servei Català de Trànsit organitza trobades formatives arreu del territori per a motoristes per tal de millorar la seva seguretat i conducció. I en aquest sentit, el conseller Buch ha subratllat que han detectat que "la majoria de les víctimes, d'entre 40 i 60 anys, tot i tenir més de deu anys de carnet, els cal una millora en els seus hàbits de conducció". A més, el titular d'Interior ha insistit que des de les administracions es poden fer campanyes de conscienciació, però que són els conductors en última instància els qui han de prendre les decisions encertades.
De fet, en la darrera jornada formativa, els motoristes han rebut prèviament consells pràctics i tot seguit han recorregut un tram de la C-242, acompanyats d'un monitor. Un cop fet el trajecte, en grups, han comprovat les errades que han comès durant els quinze minuts de conducció. "És més fàcil educar a la canalla a les escoles que quan som adults i ja tenim uns vicis adquirits, però veure els nostres propis errors ens ajuda a millorar-los", ha destacat el responsable del programa Formació 3.0, Ferran Roca. "L'excés de confiança provoca petites caigudes que poden ser greus a nivell de conseqüències", ha afegit.
Els errors més comuns detectats
Segons Roca els errors principals i més comuns entre els motoristes són les frenades i els apropaments a la via. "A vegades conduïm d'una manera molt ajustada o cap al centre i la moto requereix anar traçant la carretera", ha precisat el responsable de la formació. Altres errors que han detectat són la velocitat poc adequada a l'entorn, l'excés de confiança, i la falta de manteniment.
En el cas dels motoristes Fernando Sacristán i Gabriel Lungu han explicat que han comès l'error de no aprofitar tot el carril. Per Sacristán, que fa més d'una dècada que és aficionat al motociclisme, afirma que iniciatives com aquestes, ajuden a conscienciar-se. "Haurien de ser més habituals, perquè no n'hi ha prou en treure't el carnet de conduir, al final la carrosseria ets tu i, t'has de preocupar de tu mateix", ha reconegut.
De fet, en la darrera jornada formativa, els motoristes han rebut prèviament consells pràctics i tot seguit han recorregut un tram de la C-242, acompanyats d'un monitor. Un cop fet el trajecte, en grups, han comprovat les errades que han comès durant els quinze minuts de conducció. "És més fàcil educar a la canalla a les escoles que quan som adults i ja tenim uns vicis adquirits, però veure els nostres propis errors ens ajuda a millorar-los", ha destacat el responsable del programa Formació 3.0, Ferran Roca. "L'excés de confiança provoca petites caigudes que poden ser greus a nivell de conseqüències", ha afegit.
Els errors més comuns detectats
Segons Roca els errors principals i més comuns entre els motoristes són les frenades i els apropaments a la via. "A vegades conduïm d'una manera molt ajustada o cap al centre i la moto requereix anar traçant la carretera", ha precisat el responsable de la formació. Altres errors que han detectat són la velocitat poc adequada a l'entorn, l'excés de confiança, i la falta de manteniment.
En el cas dels motoristes Fernando Sacristán i Gabriel Lungu han explicat que han comès l'error de no aprofitar tot el carril. Per Sacristán, que fa més d'una dècada que és aficionat al motociclisme, afirma que iniciatives com aquestes, ajuden a conscienciar-se. "Haurien de ser més habituals, perquè no n'hi ha prou en treure't el carnet de conduir, al final la carrosseria ets tu i, t'has de preocupar de tu mateix", ha reconegut.
Balanç positiu del programa Formació 3.0
El programa Formació 3.0 s'ha dut a terme per quart any consecutiu aquest 2018. Els seus responsables fan un balanç "molt positiu", de les tres edicions anteriors, les quals han aplegat 1.216 participants. Enguany, la xifra és d'uns 500 usuaris.
El programa Formació 3.0 s'ha dut a terme per quart any consecutiu aquest 2018. Els seus responsables fan un balanç "molt positiu", de les tres edicions anteriors, les quals han aplegat 1.216 participants. Enguany, la xifra és d'uns 500 usuaris.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics