Dilluns, 01 de Març de 2021

Ajuts per a la connexió a Internet i cessió d’equips informàtics per 'impulsar l’autonomia digital' de la ciutadania

30 de Novembre de 2020, per Redacció
  • Cartell de la convocatòria

    Reus.cat

L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, ha publicat la convocatòria de subvencions de connexió a internet i per a la cessió d’equipaments informàtics, per impulsar l’autonomia digital a la ciutat. Les sol·licituds per optar a les ajudes es poden presentar a partir d'aquest dilluns i fins el 18 de desembre, per via telemàtica o presencialment, demanant cita prèvia en aquest enllaç.

L’Ajuntament convoca les ajudes enguany per primera vegada, en el marc del 'Pla de Reactivació Econòmica i Social' i del Pla d’Acció Municipal Reus (PAM) 2019-2023. La primera convocatòria preveu arribar a unes 200 unitats de convivència i donar servei a unes 500 persones. Les subvencions van destinades a les unitats de convivència que es trobin en situació de necessitat socioeconòmica, per proporcionar connexió a Internet i la cessió d’equipament informàtic reutilitzat amb programari lliure. Aquest no serà nou sinó reutilitzat, a partir de donacions realitzades per empreses, entitats o la ciutadania.

La concessió de les ajudes tindrà en compte criteris econòmics i es valorarà que la unitat de convivència tingui membres en escolarització obligatòria o en formacions reglades no obligatòries com mòduls de formació, escola d’adults o escola d’idiomes, que cursi graus universitaris, que tingui més de 65 anys i visqui sola, que siguin famílies monoparentals o tinguin un grau discapacitat d’entre el 25 i el 74%.

La convocatòria de la subvenció inclourà, entre altres, l’assistència obligada a dos cursos d’alfabetització digital impartits pel Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell si no acredita cap certificació ACTIC; l’obligació d’obtenir el Idcatmobil per facilitar la relació del beneficiari amb l’administració pública i l’ús d’aquesta accedint a la carpeta ciutadana municipal (aquest requisit es realitzarà gràcies a l’acompanyament que es farà en els cursos d’alfabetització del Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell).

En els casos en què el beneficiari o el membre de unitat de convivència que es designi està en situació de desocupació, serà obligatori realitzar la prova d’avaluació ACTIC nivell bàsic si no disposa d’aquesta acreditació atès. L’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell l’assessorarà i acompanyarà a fer aquesta prova dins els cursos d’alfabetització digital i la realitzarà una vegada fets aquests cursos; també caldrà inscriure’s i participar, durant la durada de la subvenció i després de realitzar els cursos, en la comunitat d’autonomia digital dinamitzada pel voluntariat TIC per resoldre dubtes entre les persones i continuar amb el procés d’aprenentatge digital una vegada realitzades les formacions en alfabetització digital.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics