Divendres, 31 de Gener de 2025

Ulldemolins reclama una millor connectivitat a internet

A més de la població, els talls afecten els serveis bàsics del municipi

20 de Gener de 2025, per ACN/ Redacció
  • Imatge del municipi d'Ulldemolins

    Reusdigital.cat

Alcaldes de municipis afectats pels talls de cobertura mòbil i internet reclamen a les administracions superiors més control a les operadores i també tenir contacte directe amb elles quan hi ha una incidència. En les últimes setmanes, diversos municipis catalans s’han vist afectats per talls, entre els quals Ulldemolins. 

Els problemes de connexió es van produir en diversos punts de Catalunya durant el mes de desembre, en alguns casos coincidint amb dies importants per a l’activitat turística. Això va provocar que el Govern es reunís amb operadores de telecomunicacions i món local a principis de gener per analitzar la situació i buscar solucions. Entre d’altres, es va acordar revisar protocols i crear un comitè tècnic per millorar la gestió d’incidències.

 

Ulldemolins: “Hi ha molts punts negres”

 

A Ulldemolins hi ha censats poc més de 400 habitants, dels quals hi viuen uns 250. Pateixen problemes de connectivitat habitualment, sobretot quan hi ha ventades o episodis d’aiguats, o quan deixen de tenir subministrament elèctric. L’alcalde de la població, Sergi Méndez, explica que poden arribar a estar “dies” sense accés a la cobertura mòbil i a internet “en un moment en què això és un servei bàsic imprescindible”.

L’última vegada que van patir una situació com aquesta va ser a l’octubre de l’any passat i van estar sense cobertura mòbil de dilluns a divendres. “A vegades es triga molt a solucionar-se, creiem que per la situació geogràfica i per la condició de micropoble”, lamenta, “tenim pocs afiliats, pocs abonats, i això segurament també es deu notar a l’hora d’establir prioritats de reparació”.

Méndez recorda que no tenir connexió a internet “comporta agreujar la situació d’aïllament”. A més, els veïns d’Ulldemolins es troben que només tenen cobertura al nucli urbà. “Hi ha molts punts negres on la cobertura es talla i impedeix la facilitat de comunicació”, apunta. També diu que hi ha pagesos que “no poden atendre les seves obligacions pel que fa a tramitacions agràries” perquè se’ls exigeix la geolocalització, però hi ha finques que no tenen cobertura.

L’alcalde també adverteix de les afectacions als serveis bàsics, perquè els talls afecten l’atenció mèdica, perquè no es pot contactar amb el consultori; el servei de teleassistència de la gent gran, i els comerços, que no poden utilitzar l’opció de pagament amb targeta. També l’ajuntament es veu “totalment desconnectat” i no pot fer tràmits telemàtics.

Per tot plegat, Méndez demana “més exigència, control i fiscalització” per part de les administracions a les empreses de telefonia mòbil, ja que tots els clients “tenen els mateixos drets i obligacions, visquin on visquin”. “Som ciutadans de primera i les prioritats han de ser les mateixes a tots els territoris”, conclou.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics